Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر همایش نکوداشت خادمان علم و فرهنگ (ویژه خاندان راشد محصل) گفت: اندیشه‌ها و آرمان‌های این خاندان در سطح بین‌المللی تأثیرگذار است.

محمدحسین قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: الگوسازی برای نسل جوان یکی از اهداف مهم همایش نکوداشت پیشگامان عرصه علم-فرهنگ و هنر است .

وی افزود: زمانی که زندگی این اساتید را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که این بزرگواران برای رسیدن به این درجه علمی اخلاقی و فرهنگی مرارت‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و امروز به جایگاهی رسیده‌اند که در سطح نه‌تنها ملی بلکه در سطح بین‌المللی اندیشه‌ها و آرمان‌های آن‌ها تأثیرگذار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول عنوان کرد: این افراد تا زمانی که در قید حیات هستند می‌توانند الگوهای بسیار خوبی برای جوانان- نوجوانان و برای همه آحاد ملت باشند و در مسیر اعتلای علم و فرهنگ کوشا باشند .

دبیر این همایش، بررسی ابعاد شخصیتی، خدمتی و علمی هرکدام از اعضای خاندان راشد محصل را از محورهای همایش نکوداشت خادمان علم و فرهنگ عنوان کرد.

قریشی بابیان اینکه این همایش در سطح ملی است، گفت: این همایش با همکاری دانشگاه بیرجند و بنیاد ملی نخبگان، اردیبهشت سال آینده در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم نهادهای فرهنگی با توجه به رسالتی که دارند حمایت‌های لازم را در خصوص این همایش داشته باشند.

دبیر این همایش تأکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان با توجه به خط‌ مشی که دارند باید در معرفی و نکوداشت نخبگان استان فعالیت‌های مؤثر و درخور توجهی داشته باشند و فعالیتشان تنها به دفاتر انجمن مفاخر ختم نشود.

قریشی ادامه داد: بنیاد نخبگان استان با تهیه فهرستی از پیشگامان عرصه علم-فرهنگ و هنر، در نظر دارد با برگزاری همایش و نکوداشت‌هایی در معرفی هرچه بهتر نخبگان استان گام‌های اساسی و تأثیرگذاری بردارد .

وی بابیان اینکه خراسان جنوبی نخبگان زیادی دارد که باید سازمان‌های متولی در چارچوبی درست تمامی آن‌ها را شناسایی کرده و در زمان‌های مشخص از آنان  تجلیل و معرفی لازم صورت گیرد، افزود: باید دبیرخانه بزرگداشت مفاخر علمی استان تأسیس شود که این اقدام می‌تواند در معرفی بهتر اساتید و نخبگان کارساز و مثبت باشد و برای نسل جوان یک الگوی مناسب باشد.

این مقام مسئول در خصوص مهلت ارسال مقالات به همایش خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه بیرجند، سایت اداری، بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی و آدرس همایش http://conf.birjand.ac.ir/RashedMohassel  ارسال کنند و یا با شماره 3-05632400502  تماس بگیرند .

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقالات، یادداشت‌ها، خاطره‌ها و شعرها تا پایان اسفند خواهد بود، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند یادداشت، مقاله، خاطره، متن ادبی و یا اشعار خود پیرامون خاندان راشد محصل را برای دبیرخانه این همایش ارسال کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد