Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:19:38 GMT

توجه ویژه به نقش شعر و شاعری در ایجاد تحولات اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۸۱۹۴

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن در همایش شعر «فجر فاطمی» که با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و انجمن شعر خرم‌آباد در محل سالن شهید فهمیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پشتوانه و حضور مردم به پیروزی رسید و اهدافی ازجمله استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دنبال کرد که امروز تا حدودی به این اهداف عالیه دست یافته کمااینکه رسیدن به اهداف عالیه اقتصادی فرهنگی و سیاسی زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:  برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب امکاناتی مادی و معنوی مورد نیاز است که امکانات معنوی شامل حضور و حمایت مردم است که خوشبختانه مردم همواره حمایت و پشتیبانی خود را از انقلاب داشته‌اند و امکانات مادی نیز که برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مورد نیاز است شامل توجه به سه مقوله زمان، علم و عقل است.
حنان در ادامه به موفقیت و رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: طی دهه اخیر کشور ما در زمینه اقتصاد نسبت به کشورهای دیگر از رشد خوبی برخوردار بوده هرچند برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند زمان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخشی از سخنانش در رابطه با نقش شعر در تحولات و تغییرات جوامع، اضافه کرد: همواره در طول تاریخ شعر و شاعران نقش مهمی در ایجاد تغییرات و تحولات اجتماعی جامعه داشته‌اند که نمونه بارز آن را می‌توان در تاثیر اشعار و سروده‌های انقلابی اوایل انقلاب شاهد بود که این اشعار و سروده‌ها هنوز هم با گذشت سال‌ها در دل مردم زنده است.
وی گفت: در استان لرستان شعرای بومی‌سرای موفقی داریم که در سطح کشور نیز خوش درخشیده‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد.
این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس: خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند نهم جنب ترمینال برون استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و پیام رسان ایتا به شماره 
۰۹۱۰۴۶۵۸۸۶۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»