Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان - ايرنا - نخستين معدن فرآوري آندالوزيت کشور همزمان با نهمين روز از ايام دهه فجر با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري و استاندار همدان و جمع کثيري از مسئولان در شهرستان ملاير بهره برداري شد.

مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز پنجشنبه در اين آيين گفت: مرحله نخست معادن آندالوزيت شرکت کيهان پايش در چهار هزار مترمربع با ميزان سرمايه گذاري 70 ميليارد ريال و 300 هزار دلار سرمايه گذاري خارجي در منطقه چشمه پهن ملاير بهره برداري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا متين افزود: مرحله نخست اين معدن قادر به توليد 20 هزار تن در سال است که فرصت اشتغال براي 30 تن را مهيا کرده است.
وي بيان کرد: مرحله دوم معادن آندالوزيت ملاير در ورودي شهرک شوشاب ملاير در هشت هزار مترمربع در دست اجرا است که در 2 ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
متين افزود: با بهره برداري از 2 مرحله اين معادن به طور مستقيم براي 100 تن و به طور غير مستقيم براي 350 تن اشتغال ايجاد مي شود.
وي کل سرمايه گذاري اين طرح در 2 مرحله را 250 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين نخستين معدن فرآوري آندالوزيت کشور است که زمينه اقتصادي و اشتغال بسيار خوبي را براي منطقه و کشور ايجاد مي کند.
متين بيان کرد: همدان نخستين استاني است که فرآوري آندالوزيت را آغاز کرد و امروز با حضور وزير علوم نخستين واحد دانه بندي اين معدن افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در سفر به ملاير پس از افتتاح مجموعه معادن آندالوزيت زمان آباد و کندهلان و مجموعه فرآوري چشمه پهن شرکت کيهان پايش الوند، چندين طرح از جمله طرح توسعه منسوج بي بافت شرکت بافتينه را افتتاح مي کند.
آغاز عمليات اجرايي طرح توسعه بافتسان، ساختمان دانشکده پيراپزشکي علوم پزشکي سايت خاتم الانبيا، محوطه سازي و احداث گلخانه کشت بافت هيدروپونيک، تاسيس پژوهشکده اسکان، احداث رستوران و کافي شاپ، شروع عمليات اجرايي طرح پرتودرماني آسمان، دانشکده مديريت و علوم قرآني و تصفيه خانه فاضلاب دانشگاه ملاير از ديگر طرح هايي است که در سفر وزير علوم، تحقيقات و فناوري به ملاير اجرا مي شود.
آندالوزيت از کاني ها نوع `آلومينيو سيليکات` است که مهمترين کاربرد آن براي توليد آجرهاي نسوز اعلام مي شود.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: سعيد زارع کندجاني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت

مدتی است شرکت فروسیلیس ملایر در استان همدان تعطیل شده است و این تعطیلی منجر به بیکار شدن کارکنان و کارگران شده و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام‌هایی از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
باسلام، تعطیلی شرکت‌های فروسیلیس ملایر در استان همدان از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ موجب بیکار شدن هزار کارگر در اول سال شده است خواهش میکنم مشکل کارکنان و کارگران این شرکت‌ها را پیگیری کنید.

سلام وقت شما بخیر؛ شهرک صنعتی امام رضا (ع) که بیش از ۱۰۰۰ کارگر دارد به دلیل گران شدن تعرفه برق بیش از یک هفته است که تعطیل شده و کارگران بیکار شده اند خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال