Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@04:14:05 GMT

پیشخوان روزنامه های 19 بهمن 1396

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۹۲۵۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه جام جم تیتر «برگ سبزی برای خوزستان» را انتخاب کرد و درباره پیشرفت طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب نوشت: مرحله اول طرح 550 هزار هکتاری خوزستان در حالی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود که مرحله دوم طرح یاد شده همچنان با مشکل تخصیص منابع آبی مواجه است؛ مشکلی که می‌تواند زمان آغاز عملیات اجرایی این مرحله را به تأخیر اندازد و هزینه‌های زیادی را به کل طرح مذکور تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح 550‌ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب، در سال 1375 همزمان با سفر رهبری به خوزستان به تصویب رسید، با این هدف که اولا اراضی کشاورزی رها شده در زمان جنگ دوباره زیر کشت برود و برای مردم جنگ‌زده و جوانان بیکار این خطه اشتغال‌زایی کند و ثانیا موجب افزایش تولید و رونق اقتصادی خوزستان شود. گفتنی است 500 هزار هکتار از اراضی طرح در خوزستان و 50 هزار هکتار در استان ایلام است. البته عواملی چون ناچیز بودن اعتبارات تخصیص داده شده اجرای طرح را زمانبر و طولانی کرد تا این که 17 سال بعد، در سفر دی 1392 رئیس جمهور دکتر حسن روحانی و هیأت دولت به خوزستان، مصوب شد یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای شتاب گرفتن طرح برداشت شود. طی 4 سال گذشته اجرای مرحله اول طرح به سرعت عملیاتی شد، به‌گونه‌ای که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در همین خصوص حدود یک هفته پیش، رضا ویسه، معاون نظارت و هماهنگ‌کننده معاون اول رئیس جمهوری از پایان یافتن گام نخست طرح تا آخر تیر 97 خبر داد و یادآور شد گام دوم طرح نیز پس از مطالعات دقیق اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و تأمین آب شروع خواهد شد.
ویسه گفت: مرحله اول طرح شامل 295 هزار هکتار از اراضی تجهیز شده طرح 550 هزار هکتاری است که هم‌اکنون 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از بهره وری کامل تا پایان تیر، به بهره‌برداران محلی تحویل قطعی می‌شود. وی با تأکید بر این که مرحله دوم طرح نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد، افزود: برخی مقدمات اجرای مرحله دوم همچون زهکش‌های اصلی هم‌اکنون انجام شده، ولی امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق تا سال 1400 کل طرح به اتمام برسد تا مردم خوزستان و کشاورزان پرتلاش استان از مزایای اقتصادی و اجتماعی این طرح بهره‌مند شوند.
روزنامه آرمان با اشاره به گفتگوی خود با محمدتقی فاصلی میبدی تیتر«حرف های صریح درباره حجاب» را برگزید و نوشت: بدانیم بدحجابی گناه است. این روزنامه همچنین به سخنان آیت الله سید حسن خمینی در جمع کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجدید پیمان با امام(ره) اشاره کرد و «از خودمان شروع کنیم تا مردم باور کنند» را تیتر کرد.
روزنامه آفتاب به واکنش دولت به ادعای یک نماینده مجلس درباره تغییر منزل دکتر حسن روحانی رئیس جمهور پرداخت و تیتر«مشکل آلودگی بیان» را انتخاب کرد.
روزنامه ابرار از قول رئیس جمهور تیتر«دعوت روحانی از مردم برای راهپیمایی 22 بهمن» را برگزید.
روزنامه ابتکار با اشاره به آلودگی هوا «سوختن و ساختن در هوای دودی» را تیتر کرد و نوشت: آیا تهرانی ها زندگی در هوای آلوده را انتخاب می کنند یا از این شهر پا به فرار می گذارند؟
روزنامه اعتماد به توصیه امیر دریابان علی شمخانی به ستاد اجرایی فرمان امام پردخت و «پایان رقابت» را تیتر زد.
روزنامه اقتصاد ملی به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پرداخت و تیتر«اقتصاد دیجیتال مفاهیم حکمرانی را تغییر می دهد» را برگزید.
روزنامه اطلاعات به سخنان رئیس جمهور در مراسم سی و پنجمین دوره کتاب سال اشاره کرد و از قول دکتر روحانی تیتر «رئیس جمهوری:​ ممیزی کتاب باید به نویسندگان و ناشران واگذار شود» را برگزید. این روزنامه همچنین «دعوت رئیس جمهور از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن» را تیتر زد و نوشت: باید در راهپیمایی 22 بهمن با خلق حماسه ای جدید اراده، انسجام، اتحاد و پایبندی خود را به منافع و حاکمیت ملی نشان دهیم.
روزنامه ایران به سخنان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی پرداخته و «واگذاری 105 شرکت زیرمجموعه شستا» را تیتر کرد. این روزنامه همچنین به سخنان دکتر روحانی در اختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال اشاره کرد و تیتر«ممیزی کتاب را به اهل فرهنگ بسپارید» را برگزید.
روزناه جوان درباره فعالیت برخی استارت آپ های چند تابعتی در ایران نوشت و تیتر«مغز نخبگان ایرانی در خدمت مدیران خارجی» را انتخاب کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی «دعوت مراجع، شخصیت ها، نهادها، گروه ها از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن» را تیتر زد. این روزنامه همچنین از قول آیت الله جوادی آملی نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی صبر را پای انقلاب نثار کرد.
روزنامه حمایت «اقتدار کشور با حضور مردم بیمه خواهد شد» را تیتر زد.
روزنامه ستاره صبح تیتر«دنیایی جدید با فضای مجازی» را برگزید و از قول رئیس جمهور نوشت: نویسندگان در گذشته می نوشتند، مردم می خواندند اما اکنون مردم می نویسند، نویسندگان می خوانند.
روزنامه سیاست روز «تجلی وحدت» را تیتر زد و نوشت: همه برای تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) می آییم. این روزنامه همچنین از قول حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی نوشت: خداوند به مسؤولان اجازه نداده از بیت المال برای داشتن زندگی مرفه استفاده کنند.
روزنامه شرق به سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران و دیدار وی با رئیس جمهور و وزیر خارجه اشاره کرد و «مذاکره در نیم روز» را تیتر زد.
روزنامه شهروند هم با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال تیتر«وزارت ارشاد ممیزی را واگذار کند» را برگزید.
روزنامه قانون «دم و بازدم دودآلود» را تیتر زد و نوشت: شهروندان در کلانشهرها تاوان سنگین آلودگی هوا را با جان خود می پردازند. این روزنامه همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم اختتامیه کتاب سال «واگذاری ممیزی به فرهنگیان و ناشران» را تیتر زد.
روزنامه کیهان هم «دولت چرا اصرار دارد اولویت مشکلات اقتصادی را انکار کند» را تیتر کرد.
روزنامه نوآوران «ضرورت ارتباط گسترده دولت با مردم» را تیتر زد و بر گفتگوی دولت با نوآوران و کارشناسان تأکید کرد.
روزنامه همشهری «شب های کربنی» را تیتر کرد و نوشت: مهمترین آلاینده سر راه تنفس تهرانی ها، کربن سیاه ناشی از اگزوز کامیون هاست که هر شب با تردد 100 هزار کامیون در شهر منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد غلام نژاد گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.

وی افزود: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.

غلام نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در مؤسسات طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و خصوصاً در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلاً به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.

غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.

وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصاً از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه‌هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلاً تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کد خبر 6081595 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه ۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱ اردیبهشت
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • صفحه نخست روزنامه‌ - پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • تیتر برخی روزنامه‌های فارس ؛چهارشنبه ۲۹ فروردین‌
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۲۹ فروردین