Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، 160 بسته حمایتی بین خانواده های نیازمند در مناطق محروم تویسرکان توسط بسیج سازندگی این شهرستان اهداء شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ این روزها با این اوضاع و احوال نامساعد اقتصادی، هستند خانواده هایی که از تأمین دو وعده غذایی متوالی درمانده اند و اما از آن سو نیز برخی دیگر جهادگونه در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، هرزچندگاهی سبدهای حمایتی تهیه کرده و در اختیار این خانواده ها قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان نیز با تأسی به امیرالمؤمنین(ع)، خانواده های نیازمند در سطح شهرستان را شناسایی کرده و بدون اینکه ذکر نامی از آنان در محفلی شود، برایشان سبدهای غذایی و یا دیگر بسته های حمایتی تهیه می کنند، تا آنان حداقل برای روزهایی هم که شده دغدغه تهیه یک لقمه نان را نداشته باشند و نگران از این نباشند، که سر گرسنه بر بالین بگذارند.

«رضا ناصری» مسئول بسیج سازندگی تویسرکان به خبرنگار رودآور گفت: در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه تاکنون 160 سبد غذایی تهیه و در اختیار خانوارهای بی بضاعت قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: این سبدهای غذایی شامل، برنج، روغن، لپه و شکر و گاهی هم مرغ و گوشت بوده است.

به گزارش رودآور؛ بی تردید در هر روستا، شهر و شهرستانی نیازمندانی هستند، که یاری مردم را طلب می کنند، آنانی که حتی شده، در ماه یک بار هم رنگ گوشت به چشمان نخورده و طعم آن را احساس نمی کنند و با سیلی صورت خودشان را سرخ کرده تا کسی گرفتارهای معیشتیشان را نبیند.

گرفتاری هایی که به طور عمده ریشه در نبود شغلی مناسب برای سرپرست خانواده آن هم به دلیل بالا بودن معضل بیکاری در شهرستان تویسرکان دارد.

امید آن که با ورود کمک های خیران و همکاری آنان با مجموعه بسیج سازندگی فعالیت های محرومیت زدایی این نهاد گسترده تر شود، تا شاهد آن نباشیم که خانواده ای بدسرپرست نیازمند یک وعده غذایی خود باشد.

ناگفته نماند که فعالیت های بسیج سازندگی تنها معطوف به تهیه بسته های حمایتی برای خانواده های نیازمند نمی شود، بلکه کمک به ساخت و بهسازی خانه های محرومان به ویژه در مناطق محروم روستایی، همکاری با کشاورزان بی بضاعت در کاشت، داشت و برداشت محصولشان بدون هیچ گونه چشم داشتی و یا برگزاری دوره های آموزشی متنوع در راستای آموختن حرفه های مختلف برای اقشار مختلف و در نهایت ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان برای ایجاد واحدهای تولیدی کوچک، همه و همه تنها بخشی از فعالیت های جهادگران در راستای زدودن رنگ محرومیت از جامعه است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، یعقوب مظفری گلوگاهی در گفتگویی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد، اظهارکرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

شایان ذکر است، شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901661

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود