Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دومین یادواره شهدای بانوی خراسان رضوی، صبح امروز، 19 بهمن‌ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، پس از قرائت قرآن توسط ابراهیم عقیلی، قاری مشهدی، سرود ملی به همراه اجرا برای ناشنوایان پخش شد و در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار بانوی شهید خوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، مجتبی غفورپور، جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع)، با اشاره به شهید بتول چراغچی، بانوی شهید در مشهد، اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نوجوان بودم و آمار دقیقی از شهدای زن استان ندارم اما می‌دانم که اولین زن شهید در حادثه راهپیمایی نهم دی در چهارراه لشکر، بتول چراغچی بود.

وی با بیان این مطلب که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب حوادث مهمی در کشور ما اتفاق افتاد که مردم ما به لطف خدا سربلند از آن بیرون آمدند، افزود: اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند: « من مردم ایران را به اسلام، نزدیک‌تر از مردم سرزمین حجاز در عهد رسول گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) می‌دانم، واقعیتی بود که در مردم ما تبلور پیدا کرد و بنده به‌ عنوان یک مرد، اعتراف می‌کنم اگر همراهی زنان جامعه اسلامی ما در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نبود، قطعاً در این توفیق‌هایی که به دست آوردیم، دچار مشکل و نقصان بودیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: شما بانوان این افتخار را دارید که علاوه بر خانه‌داری که طبق فرمایش معصومان(ع) جهاد زن است، در صحنه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، جهاد و دفاع حضور داشته باشید.

زنان خط مقدم جنگ نرم هستند

غفورپور با تأکید به نقش تعیین‌کننده بانوان در جنگ نرم، اظهار کرد: اگر در عرصه جنگ سخت، جنس مرد تعیین‌کننده پیروزی یا عدم پیروزی است، در جنگ نرم بانوان جامعه ما پیشتاز و خط مقدم این مبارزه طولانی و مستمر هستند.

وی در پایان با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن‌، افزود: در این مراسم افراد زیادی را با خود همراه کنید و سیل جمعیت را به دشمنان ایران و اسلام نشان دهید و موجب ناراحتی آن‌ها و شادی دل دوستداران انقلاب و امام خمینی(ره) شوید.

 زنانی که سرنوشت بشریت را تغییر دادند

پس از اجرای تواشیح توسط گروه ولی‌عصر با موضوع حضرت زهرا(س)،  معصومه حاج حسینی، رئیس دانشکده حضرت زینب(س) روی سن رفت و با اشاره به استفاده واژه «الگوی زن سوم» توسط رهبر معظم انقلاب در پیامشان به کنگره هفت هزار شهید زن کشور، اظهار کرد: واژه به واژه این پیام برای دغدغه‌مندان دارای اهمیت است؛ ایشان می‌فرمایند: « این زنان شهید کسانی بودند که با نوع زندگی و پایان زندگی‌شان که به شهادت منجر شد، توانستند سرنوشت تاریخ اسلام و بشریت را تغییر دهند».

حاج حسینی با اشاره به الگوهای زن سوم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زینب(س) می‌فرمایند: « اگر زینب(س) به این جایگاه و کمال‌ها رسید از جهت نوه پیامبر(ص) یا فرزند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نبود بلکه علتش این بود که در روزگاری که نخبگان افرادی مانند ابن عباس‌ها در تشخیص و عمل به تکلیف از قافله اسلام و امام زمانشان جاماندند و در کار امام زمان(عج) تردید کردند، ایشان هم تکلیف را تشخیص داد و هم به هنگام همراه با امامش عمل کرد.

وی در همین راستا با بیان اینکه بن‌مایه این تشخیص بصیرت است، اضافه کرد: بصیرت به سطح تحصیلات بستگی ندارد بلکه به فرمایش رهبر انقلاب چه‌ بسا عوامی هستند که از خواص پیشی گرفتند.

رئیس دانشکده حضرت زینب(س) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: زمانی که شهادت نصیب بانوان شهید ما شد دو جریان غربی و شرقی وجود داشت اما با گذشت 10 سال ما هنوز نتوانستیم الگوی زن اسلامی را معرفی کنیم.

خاطرات خانواده شهیدان

در ادامه مراسم، قویدل، فرزند شهید بتول چراغچی به بیان خاطراتی از مادرش پرداخت و ابراز کرد: ما وقتی برای برنامه‌ بزرگداشت شهیدان قم یا تبریز به سمت حرم می‌رفتیم، مادرم وقتی صف نفت و نان را دیدند، یاد روزهای زمان شاه افتادند و گفتند مردم در آن زمان به دلیل قحطی و اینکه نان‌ها پر از کاه بود خیلی اذیت می‌شدند.

وی همچنین ادامه داد: مادرم تعریف می‌کرد به دلیل کشف حجاب، نتوانست بیشتر از کلاس چهارم  درس بخواند.

این فرزند شهید با اشاره به ماجرای شهادت مادرش، بیان کرد: ما از سمت میدان شهدا به سمت حرم حرکت کردیم، خیابان پر از جمعیت بود؛ مدرسه علمیه نواب برای اولین بار سرود «خمینی ای امام» پخش کرده بود و مردم به وجد آمده بودند و شعار می‌دادند، راهپیمایی به سمت میدان خیابان امام رضا(ع) و میدان بسیج فعلی ادامه پیدا کرد؛ به میدان بسیج که رسیدیم، به مادر گفتم حالم خوب نیست، کمی بنشینیم؛ بعد از اینکه خواستیم دوباره به راهپیمایی بپیوندیم، دیدیم عده‌ای در حال برگشتن هستند و می‌گفتند تیراندازی شده؛ من گفتم صحنه‌ را خالی نکنید، دشمن فکر می‌کند ما ترسیده‌ایم و جریح‌تر می‌شود.

وی در همین راستا افزود: وقتی به چهارراه لشکر رسیدیم، صدای مهیبی از سمت تقی‌آباد رسید و همه فرار کردند و زیر دست‌ و پا له شدند؛ ما خواستیم به سمت 10دی برویم، هلی‌کوپتر در حال تیراندازی بود و ما هم کنار خیابان ایستاده بودیم؛ تانکی به سمت ما آمد و به ما حمله کرد، مادرم افتاد، وقتی چادرش را کنار زدم، دیدم نصف صورت و شانه مادرم را گرفته است و من به همراه خواهر و دخترم تا عصر آن روز به دنبال مادرم و بچه‌ای که دیدیم زخمی شده بود، می‌گشتیم.

جعفر حنایی، قائم مقام بنیاد شهید و‌ امور ایثارگران خراسان رضوی و فرزند شهیدان شهربانو قوی‌دل و شهید حنایی نیز با اشاره به شهادت مادرش، ابراز کرد: زمانی که مادرم شهید شدند، دوران اختناق و ناامنی بود که تصورش شاید غیرممکن باشد اما آن‌ها بر عهدی که بسته بودند، ماندند و خداوند اجرشان را با شهادت داد.

یادآور می‌شود، شعرخوانی محمدجواد غفورزاده(شفق)، اجرای سرود، تجلیل از خانواده‌های شهیدان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود..

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه مراسم سه شنبه‌های شهدایی همراه با دعای توسل با حضور آحاد مردم و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر کارکنان بنیاد شهید نیز حضور داشتند.

در این مراسم «سحری» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بخشی از خاطرات دفاع مقدس را روایت کرد.

همچنین در این مراسم از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل آمد.

این مراسم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۵ در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مردم خداجوی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6087039

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک