Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@12:36:26 GMT

شبکه بزرگ سرقت با 40 دزدی شبانه در سرخس متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۰۶۰۸

شبکه بزرگ سرقت با 40 دزدی شبانه در سرخس متلاشی شد

حوادث رکنا: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری اعضای شبکه سرقت کابل های برق شهری در شهرستان سرخس خبر داد.

پلیس، سردار« قادر کریمی» در تشریح این پرونده گفت : در پی افزایش سرقت Stealing کابل های برق در شهرستان سرخس در تمامی مسیرهای شهری و روستایی و نقاط شهری که بر اساس برآوردهای اولیه خسارت 600 میلیون ریالی به شبکه توزیع برق وارد کرده بود تحقیقات پلیسی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم سرقت های انجام شده و گستردگی حوزه فعالیت مجرمانه سارقان ، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند که با یک گروه سازمان یافته از سارقان حرفه ای طرف هستند.

وی گفت: تیم های مبارزه با سرقت پلیس سرخس با هدایت های سرهنگ دماوندی ، فرمانده انتظامی این شهرستان تحقیقات علمی خود را ادامه داده و به سرنخ هایی دست یافتند که منجر به چهره زنی و شناسایی یکی از عاملان اصلی سرقت ها شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات بعدی پلیس با اقدامات گسترده اطلاعاتی به ادله و مستنداتی رسید که نشان می داد 11 سارق حرفه ای از اعضای اصلی شبکه بزرگ سرقت هستند.

وی گفت: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی سرخس در ادامه تحقیقات علمی خود دریافتند دو سرکرده باند از سارقان حرفه ای کابل در گذشته بوده اند که به علت اختلاف و مشکلات شخصی از یکدیگر جدا شده و هر کدام اقدام به تشکیل گروهی از سارقان و واگذاری مناطق مختلف شهر به یک گروه از کارآموزان خود کرده اند.

سردار کریمی با اشاره به حضور یک مالخر به عنوان سرشاخه گروه ادامه داد : در پی شناسایی تمامی اعضای این شبکه بزرگ سرقت ، کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه 6 نفر از متهمان را در مخفیگاه شان دستگیرکردند.

وی گفت: متهمان در برابر مستندات موجود اعتراف کردند که کابل های سرقتی را به یک مالخر به عنوان سرشاخه گروه می فروختند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی فرد مورد نظر نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تلاش پلیس Police برای دستگیری 4 سارق متواری ادامه دارد افزود : با دستگیری این افراد و کشف ادله جرم Crime در محل سکونت آنان راز بیش از 40 پرونده سرقت کابل برق در شهرستان سرخس آشکار شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های متعدد سیم کابل برق در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او در ادامه با بیان این که ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ موفق شدند سارق را درحین سرقت دستگیر کنند، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ضمن بیان توقیف خودروی سارق به همراه آلات و ادوات جرم، گفت: این سارق حرفه‌ای در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف و مقادیرقابل توجهی سیم کابل سرقتی از مخفیگاه وی کشف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه تعامل بین مردم و پلیس موجب بوجود آمدن امنیت پایدار می‌شود، افزود: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع داده تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان در اسرع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد