Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:‌ کمپین تحریم خرید محصولات سامسونگ واکنش ایران درمقابل تصمیم مسئولان بازی های المپیک کره جنوبی درمقابل ورزشکاران ایرانی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از خانه ملت علی اکبرکریمی در واکنش به تصمیم مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ مبنی بر اینکه به دلیل مشکلات بین‌المللی گوشی‌ها سامسونگ دراختیار ورزشکاران ایرانی قرار نمی‌گیرد، گفت: این اقدام خلاف عرف بین المللی مسئولان بازی‌های المپیک کره جنوبی قطعا مورد واکنش مناسب و متناسب مسئولان کشورمان قرارمی گیرد، این رفتار به هیچ عنوان شایسته نبوده و درشرایط فعلی که حجم مراودات اقتصادی ایران و کره جنوبی درشرایط مناسبی است این رویه قابل چشم پوشی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه رفتار‌های این چنینی از سوی کشور میزبان برگزارکننده مسابقات خلاف رسم و ادب بین المللی است، افزود: همچنین هدیه به ورزشکاران از هرکشوری و درهرشرایطی هیچ ارتباطی به ضوابط مربوط به تحریم و مسائل این چنینی ندارد، بنابراین مسئولان وزارت ورزش و وزارت امورخارجه باید واکنش مناسب را دراین خصوص نشان دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه درصورت لزوم باید مجازات‌های تنبیهی متناسب برای مسئولان کشور کره جنوبی درنظرگرفته شود، تصریح کرد: درحال حاضرکره جنوبی ازواردات محصولات سامسونگ به کشورمان سود بسیاری را به دست می‌آورد، بنابراین در شرایطی که حجمی از مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کره جنوبی انجام می‌شود؛ نمی‌توان چنین رفتاری را آن هم برای مسابقات ورزشی پذیرفت، بنابراین مسئولان کشورمان و حتی مردم واکنشی دراین باره خواهند داشت؛ به طوری که مردم می‌توانند کمپینی برای تحریم محصولات سامسونگ ایجاد کنند.

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ اعلام کردند به دلیل مشکلات بین‌المللی گوشی‌ها سامسونگ در اختیار ورزشکاران ایرانی و کره شمالی قرار نمی‌گیرد. 


منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند