Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@05:20:20 GMT

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۱۶۳۰

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار محمد قنبری اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان های «ایرانشهر» و «نیکشهر» با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، طی چند روز گذشته از فعالیت یک باند بزرگ باخبر شدند که قصد داشتند به صورت مسلحانه مقادیر زیادی موادمخدر را از مناطق شرقی به استان های مرکزی کشور انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای این باند مسلح در حالی که با ۳ دستگاه خودرو اقدام به جا به جایی مواد مخدر می کردند، توسط پلیس شناسایی شدند، افزود: قاچاقچیان با مشاهده یگان های عملیاتی پلیس با انجام حرکات مخاطره آمیز قصد فرار داشتند که با سرعت عمل ماموران متوقف و سرنشینان این خودروها بلافاصله به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این درگیری مسلحانه که حدود یک ساعت ادامه داشت، ۵ قاچاقچی حرفه ای دستگیر و ۳ قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تن و ۷۸۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی با اشاره به درگیری مسلحانه دیگری در عملیات ضربتی ماموران پلیس شهرستان "مهرستان" با قاچاقچیان، اظهار داشت: پس از رصد چند روزه اعضای یک باند مسلح موادمخدر، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به این باند در منطقه "آشار" شناسایی شد.

سردار قنبری افزود: اعضای این باند مسلح که تصور نمی کردند توسط ماموران نیروی انتظامی شناسایی شوند، پس از برخورد با کمین یگان های عملیاتی و تکاوران پلیس، با آن ها درگیر شده ولی به خاطر آتش پرحجم ماموران، مجبور به رها کردن خودرو حامل مواد شدند و با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه از صحنه درگیری فرار کردند.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری این قاچاقچیان، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو، مقدار ۵۴۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند که به صورت ماهرانه ای در کف خودرو جاسازی شده بود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از استان کرمان به شهرستان بابل با دو خودروی سواری، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با رصد‌های اطلاعاتی، موفق به شناسایی این سوداگران مرگ در حین ورود به استان از طریق محور هراز شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، در ادامه اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر متوقف و ضمن دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این عملیات، در بازرسی ازخودرو‌های آنان در مجموع ۹۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۰۵ گرم تریاک کشف شد.

سردارمفخمی از دستگیری یکی از عاملان تهیه و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل و در ادامه این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با برشمردن آثار مخرب مواد مخدر بر پیکره جامعه از مردم خواست: در صورت شناسایی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • از کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق تا توقیف خودرو حامل کالای قاچاق
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک