Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اعتراض مردم شهرستان آزادشهر به محل دپوی زباله شرق گلستان در این منطقه را به حق دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرمحمد غراوی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های شهرستان آزادشهر اظهار داشت: اعتراض مردم به جانمایی سایت دپوی زباله در منطقه آزادشهر به حق بوده و در تلاشیم برای رفع نگرانی های بهداشتی و زیست محیطی این مسئله، راهکار مناسب اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استانداری گلستان افزود: دو نقطه در استان برای جمع آوری زباله به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است، نقطه اول آق قلا می باشد که با نصب دستگاه، تولید کمپوست نیز در آن انجام می شود و شهرستان آزادشهر نقطه دوم است که قرار بر نصب این دستگاه بوده و گویا در حال حاضر با مشکلاتی همراه شده است.
غراوی افزود: چنانچه با مطالعه بیشتر مشخص شود که محل دپوی زباله در حومه آزادشهر، خطرات زیست محیطی و بهداشتی دربردارد، مسئولانی که جانمایی این مکان را صلاح دیده‌اند باید پاسخگوی اشتباه خود و هدررفت هزینه هایی که صورت گرفته باشند.
معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به سیل به عنوان یکی دیگر از مخاطرات طبیعی تهدید کننده در شهرستان آزادشهر گفت: سیلاب ها به عنوان عامل تهدید کننده در شهرستان آزادشهر محسوب می شوند و باید فعالیت های موثر برای رفع مخاطرات آن انجام شود.
وی دیواره سازی رودخانه های منطقه هستند و جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها از سوی آب منطقه ای را ازجمله این اقدامات ذکر کرد و گفت: با وقوع سیلاب ها هم اینگونه سازه ها تخریب شده و هم باعث طغیان بیشتر آب می شوند.
وی با اشاره به مسئولیت شهرداران در این زمینه گفت: شهرداری می بایست با دقت در ساخت و سازها و جلوگیری از نفوذ برخی افراد که به دنبال سود خود می باشند، برخورد قاطع در این زمینه داشته باشند
معاون عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز طبق ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداران موظفند از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها جلوگیری نمایند و در بیرون از منطقه شهری نیز این مسئولیت بر عهده آب منطقه‌ای می‌باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان آزادشهر با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و امروز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 90 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال با حضور مسئولین در این شهرستان آغاز شد.
9433/1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
خبرنگار علی اصغر قزل سفلو

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان گفت: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

او با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، افزود: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

عباس زاده با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، بیان کرد: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

بیشتر بخوانید

نجات جان مادر باردار در نهبندان

او با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، ادامه داد: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود  که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

عباس زاده با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی به موقع ارزیابی می شود، تصریح کرد: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار است.

عباس زاده اظهار کرد: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • جزئیات دستگیری دو عامل ربایش یسنا کوچولو | دختربچه 4 ساله 5 روز اسیر آدم‌ربایان بود
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش