Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري گفت: تسهيلات ويژه اشتغال روستاييان با سود چهار تا 10 درصد براي روستاييان کشور درنظر گرفته شده است.

به گزارش ايرنا، سيد ابوالفضل رضوي روز پنجشنبه در گردهمايي سران ايلات و طوايف عشاير استان سمنان در سالن اجتماعات جهادکشاورزي استان سمنان، گفت: اين تسهيلات ويژه اشتغال روستاييان براي روستاييان مرزنشين با سود چهار درصد ، ساير روستاييان با سود 6 درصد و براي شهروندان شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت 10 درصد است و محل اجراي طرح، سند ملکي روستاييان و عشاير و يا سند واحد مسکوني به عنوان وثيقه اين تسهيلات از روستاييان پذيرفته مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري با تاکيد بر توجه ويژه به عشاير و روستاييان در دولت تدبير و اميد، گفت: ارايه لايحه دولت به مجلس شوراي اسلامي درباره طرح تسهيلات ارزان قيمت براي ايجاد اشتغال و درآمد پايدار عشاير و روستاييان بي‌نظيرترين اقدام دولت در حمايت از عشاير و روستاييان بوده است.
وي با بيان اين که سرانه دام عشاير استان سمنان337 راس است، گفت: با توجه به سرانه دام اين استان، ايجاد کشتارگاه صنعتي مي تواند تاثير قابل توجهي در افزايش درآمد عشاير و دامداران داشته باشد.
رضوي با بيان اين که ميزان سرانه با سوادي عشاير استان سمنان بيش از 72درصد است، خاطرنشان کرد: تشکيل شرکت هاي دانش بنيان نقش مهمي در درآمدزايي و حفظ قوم و قبيله عشايري و روستايي دارد.
وي بيان کرد: دولت از هر گونه طرح در قالب شرکت تعاوني حمايت مي کند و عرصه را براي فعاليت جوانان تسهيل کرده است.
با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري 2 طرح عمراني و اقتصادي در روستاهاي سمنان شامل 65 واحد مسکوني در روستاي حسن آباد با 30 ميليارد ريال و خانه بهداشت روستاي رکن آباد با نام شهيد عبدالجواد خيرخواهان با 2 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار آغاز شد و از چند طرح مجتمع کشاورزي و پرورش پرورش شتر مرغ بازديد کرد.
در اين گردهمايي کرمعلي قندالي رئيس سازمان امورعشايري کشور، سيد شهاب الدين چاوشي استاندار و جمعي از مسوولان استان سمنان حضور داشتند، عشاير استان سمنان با داشتن بيش از يک ميليون راس دام سبک، سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بيش از سه هزار و 600 ميليارد ريال توليد مي کنند.
6103/7342 خبرنگار: الناز ملکي **انتشار دهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد