Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در راستای برخورد جدی با متخلفان بهداشتی و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر مزارع پرورش آبزیان، کارشناسان بهداشتی دامپزشکی متصدی یک واحد پرورش ماهی گرم آبی در سیمرغ که اقدام به تخلیه خونابه و ضایعات کشتارگاهی برای تغذیه آبزیان می‌کرد شناسایی کزدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دادگاه نیز با توجه به گزارشات کارشناسی شده دامپزشکی این اقدام متهم را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب کرده است و متهم به پرداخت ۳۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رضوانی تاکید کرد، ضایعات کشتارگاهی باید یا در همان مکان کشتارگاه و یا در نزدیکترین کارخانجات تبدیل ضایعات حذف و معدوم شوند و تحت هیچ شرایطی نباید بعنوان تغذیه در اختیار دیگر حیوانات قرار گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران نیز از محکومیت متصدی یک واحد قصابی برای کشتار غیر مجاز دام خبر داد و گفت: متهم با معرفی دامپزشکی به مراجع قضایی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی خطر گسترش عوامل بیماری زا از طریق پراکنده شدن خون و دفع غیربهداشتی ضایعات دامی، خطر برگشت اجزای غیر خوراکی دام به چرخه مصرف انسانی، خطر خونگیری ناقص دام و در نتیجه جمود نعشی ناقص در اثر کشتار غیرمجاز را از جمله موارد خطر حاصل از کشتار غیر مجاز عنوان کرد.

رضوی به شهروندان توصیه کرد: برخی از بیماری‌ها می‌توانند در صورت تماس با دام به انسان سرایت کنند به همین دلیل تاکید داریم حتماً گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به برچسب تگ روی لاشه توجه ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/آ

ممنوعیت استفاده از ضایعات کشتارگاهی در مزارع پرورش ماهی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین نشست کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوای اراک، ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است که در این راستا مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد همچنین با انجام اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

یوسفی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد برنامه کامل حذف فلزها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست در از محل اجرای مسوولیت‌های اجتماعی حداکثر تا ۲ ماه آینده اقدام شود.

کد خبر 6099534

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت ۴ واحد آموزشی در شهرستان صومعه سرا
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • ۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد