Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@02:31:29 GMT

چناران مستعد تبدیل‌شدن به یک کانون گردشگری است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۱۸۸۳

چناران مستعد تبدیل‌شدن به یک کانون گردشگری است

شهردار چناران گفت: تردد سالانه 20 میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی و فاصله اندک چناران از بهترین تفرجگاه‌های دیدنی، ظرفیتی مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران در جهت تبدیل این شهر به یک کانون گردشگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، هادی بارویی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر چناران در فاصله 70 کیلومتری از مشهد قرار دارد و با حدود هزار هکتار وسعت شهری از جمعیتی حدود 54 هزار نفر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار چناران بیان کرد: علاوه بر وجود وسیع‌ترین شهرک صنعتی فعال شرق کشور با وسعت هزار و 500 هکتار در چناران، عمده فعالیت مردم این شهر به کشاورزی، شیلات، پرورش دام و تولید محصولاتی منحصربه‌فرد در سطح کشور می‌پردازند.

 

عبور و مرور 20 میلیون زائر و مسافر از چناران

 

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی شهر چناران، افزود: قرار گرفتن این شهر به‌عنوان میقات الرضا (ع) در مسیر شهر مشهد مقدس باعث شده که سالانه 20 میلیون زائر و مسافر از آن عبور و مرور داشته باشند که امر ظرفیت مناسبی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

 

بارویی ادامه داد: علاوه بر گردشگر خارجی که از جاذبه‌های این شهر دیدن می‌کنند، حدود یک‌میلیون نفر از حجم مسافر عبوری از این منطقه، چناران را به‌عنوان هدف گردشگری در نظر می‌گیرند که باید تلاش کنیم علاوه بر استفاده بهینه از این پتانسیل، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش ماندگاری مسافر و جذب گردشگر را به‌طور جدی‌تری دنبال کنیم.

 

چناران مستعد تبدیل‌شدن به یک کانون گردشگری است

 

وی بابیان اینکه رویکرد ما در این شهر گردشگری است، ادامه داد: آب‌وهوای خاص، محصولات و صنایع‌دستی بومی، مکان‌های دیدنی و بهترین تفرجگاه‌های منطقه شامل اخلمد، رباط سیدآباد، رادکان، روستای بقمچ به‌عنوان ماسوله خراسان، چشمه گیلاس، جمع آباد و ... در اطراف چناران بافاصله اندک و زمان دسترسی حدود 20 دقیقه‌ای، شرایط خوبی را برای تبدیل‌شدن این منطقه به یک کانون گردشگری ایجاد کرده است.

 

طی 4 سال آینده، چناران یک پایانه مسافری خواهد شد

 

شهردار چناران گفت: از سوی دیگر راه‌های مواصلاتی موجود، پروژه قطاربرقی مشهد به چناران، راه‌آهن مشهد به گرگان و ... این شهر راه در حدود 4 سال آینده به یک پایانه مسافری تبدیل خواهد کرد که برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه هتلینگ و ارائه خدمات مسافری در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران از چناران غافل نباشند، عنوان کرد: این شهر از حیث موقعیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار بکر است و با اقداماتی که در حوزه‌های مختلف در حال انجام است، آینده خوبی را می‌توان با اجرای پروژه‌ها و مشارکت‌های سرمایه‌گذاری برای آن متصور بود.

 

شهردار چناران با اشاره به فاز اولیه مطالعات طرح پارک ماجراجویی در زمینی به مساحت 15 هکتار در این شهر، عنوان کرد: قطعاً در حوزه عملیاتی کردن بخش‌های مختلف این طرح نیاز به مشارکت سرمایه‌گذاران احساس می‌شود.

 

وی به لزوم تقویت فعالیت‌های سازمان همیاری در حوزه‌های اقتصادی عنوان کرد: این نهاد علاوه بر خدماتی که درزمینهٔ تأمین نیازمندی‌های مختلف و کمک به ارتقا حوزه مدیریت شهری انجام می‌دهد، می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری‌های کلان مشارکتی با شهرداری‌ها نیز به‌صورت جدی‌تری وارد شود که بدون شک این امر در توانمندسازی درآمدی و اقتصادی این سازمان و در کنار آن تمامی شهرداری‌ها استان مؤثر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی

استاندار یزد نساجی و پوشاک از مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی در سند یزد نوین دانست و گفت: یکی از هدفگذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین آلات نساجی» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، در آئینی با حضور مهران فاطمی؛ استاندار یزد سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک در استان افتتاح شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه، به سبقه تاریخی یزد در حوزه هنر صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: حوزه نساجی و پوشاک؛ یکی از مهمترین محورهای توسعه صنعتی یزد و سند یزدنوین بوده و مسائل مربوط به آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: بخش نساجی و پوشاک از بهترین بخش‌هایی است که با جلب مشارکت مردم، می‌توان در آن جهش ایجاد کرد.

استاندار یزد با اشاره به نگاه ویژه مجموعه مدیریتی استان به حوزه نساجی و پوشاک، تصریح کرد: در راستای رونق فعالیت‌های این حوزه، ضمن ارائه تسهیلات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل موجود به ویژه در حوزه صادرات انجام می‌شود.

فاطمی در ادامه یکی از رویکردهای مورد پیگیری در استان را حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: یکی از هدفگذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین آلات نساجی» است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در همین راستا خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هدف‌گذاری مذکور، حمایت‌های لازم از شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: امید است در پرتو اقدامات مورد پیگیری، استان یزد در حوزه صنعت نساجی، به روزهای اوج خود بازگردد و روز به روز گسترده‌تر شود.

کد خبر 750198

دیگر خبرها

  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود