Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین:
مسئولان موزه لوور ابوظبی حذف نام قطر از نفشه یکی از بخش‌های این موزه را «اشتباهی سهوی» خوانده بودند.

کمیته حقوق بشر قطر اعلام کرد که موزه لوور پاریس در مورد حذف نام قطر از نقشه جغرافیایی ارائه شده توسط موزه لوور ابوظبی، تحقیقات رسمی انجام خواهد داد.

حذف نام این کشور از نقشه‌ای در بخش کودکان موزه لوور ابوظبی در ماه گذشته میلادی جنجال آفرین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتباه دیگر موجود در این نقشه این بود که شیخ‌نشین «مسندم» در جنوب تنگه هرمز که متعلق به پادشاهی عمان است، به عنوان بخشی از خاک امارات نشان داده شده بود.

مسئولان این موزه این موضوع را «اشتباهی سهوی» خوانده و بلافاصله این نقشه را با نقشه شبه عربستان جایگزین کردند.

علی بن صمیخ المری، رئیس دفتر کمیته حقوق بشر قطر روز دوشنبه پس از دیدار با مسئول موزه لوور پاریس اعلام کرد که این موضوع در دیدار مقامات فرانسه و امارات متحده عربی نیز مطرح خواهد شد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «رفتار متجاوزانه مقامات ابوظبی ومسئولان موزه ابوظبی نسبت به تاریخ، حافظه و فرهنگ مردم منطقه نه تنها بع قطرکه نسبت به میراث تاریخی جهان بوده است.»

صمیخ المیری همچنین از مدیریت لوور پاریس درخواست کرد تا اقدامات جدی‌ای را علیه «استثمار سیاسی» و در جهت حفظ میراث فرهنگی و معنوی به انجام رساند.

این در حالی است که بحران منطقه‌ای کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر با قطر وارد نهمین ماه خود شده است.

این کشورها در ماه ژوئن ۲۰۱۷، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و نزدیک شدن به ایران، روابط دیپلماتیک خود را با این شیخ‌نشین خلیج فارس قطع کردند.

در همین زمینه: تماس تلفنی ترامپ با امیر قطر مقام سعودی: تصمیم تحریم قطر دردناک اما لازم بود سازمان ملل: محاصره قطر ظالمانه است قطر ۲۴ جنگنده تایفون از انگلیس می‌خرد جایزه ۵۰ هزار دیناری برای پرتاب کفش به سمت امیر قطر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • علم جدیدی به نام پزشکی فضایی شکل گرفته است
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی