Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:13:57 GMT

محدودیتی در ارائه تسهیلات حوزه عشایر وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۲۱۲۲

محدودیتی در ارائه تسهیلات حوزه عشایر وجود ندارد

سمنان - رئیس امور عشایر کشور با بیان اینکه محدودیتی در ارائه تسهیلات حوزه عشایر وجود ندارد، گفت: ارائه تسهیلات به رشد و شکوفایی اقتصادی مناطق عشایری کشور کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی ظهر پنجشنبه در گردهمایی سران ایلات وطوایف عشایر سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده است، ابراز داشت: محدودیتی برای ارائه تسهیلات حوزه عشایر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه عشایر می‌توانند از تسهیلات زنجیره تولید گوشت برای بهبود وضعیت معیشت و رونق اقتصادی منطقه خود استفاده کنند، افزود: عشایر با داشتن ۲۴ میلیون راس دام بالغ‌بر ۱۹۵ هزار تن گوشت کشور را تولید می کنند لذا با بهره‌گیری از این فرصت و دریافت تسهیلات مناسب عشایر می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی خانوار کمک کنند.

رئیس امور عشایر کشور بابیان اینکه طی دو سال گذشته یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به عشایر کشور پرداخت‌شده است، ابراز داشت: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه عشایر وجود دارد که توجه به آن می‌تواند به توانمندسازی جوامع روستایی و عشایری کمک کند ۳۵ درصد تولیدات صنایع‌دستی کشور توسط عشایر انجام می‌شود که حمایت از آن می‌تواند در بهبود وضعیت معیشت آن‌ها اثرگذار باشد.

قندالی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی پیرامون عشایر خشکسالی و افت شدید کنابع آبی است در حال حاضر ۶۰۰تانکر در سطح کشور کار آبرسانی به بخش‌های عشایر را انجام می‌دهند اما تداوم این رویه در دراز مدت باعث بروز مشکلات خواهد شد لذا باید در حوزه بهسازی و لایروبی قنوات و احیای چاه‌های آب اقدامات موثر تری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه عشایر با تولیدات خود مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند، ابراز داشت: با توجه به افزایش میزان راه دسترسی عشایر به بیش از ۹۵ درصد و برخورداری آن‌ها از امکانات مطلوب، لذا این مهم می‌طلبد تا ادارات عشایر استان ها در جذب اعتبارات بیشتر به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصادی و گردشگری توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند