Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت نخستین شهید انقلاب استان کرمانشاه «شهید صادق صابون‌پز» در حیدریه امیرالمؤمنین کرمانشاه برگزار می‌شود. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ استانها کرمانشاه نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم بزرگداشت نخستین شهید انقلاب استان کرمانشاه «شهید صادق صابون‌پز» در حیدریه امیرالمؤمنین کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم شامگاه دوشنبه ساعت 20 در تاریخ 23 بهمن‌ماه با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان استان، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور در حیدریه امیرالمؤمنین کرمانشاه برگزار می‌شود.

در این مراسم حاج جواد مقدم به مداحی خواهد پرداخت.

شهید «صادق صابون‌پز» با آغاز حرکت مردم علیه رژیم طاغوت خود را موظف دانست که پیامها و اعلامیه‌های امام(ره) را به مردم برساند و نامش در زمره نام نخستین شهدای تظاهرات شهر کرمانشاه قرار دارد.

این شهید در سال 1336 در خانواده‌ای مذهبی و مرفه در کرمانشاه به دنیا آمد، از همان اوان کودکی فرایض دینی را فرا گرفت و همراه با تحصیل، کتب مذهبی را نیز مطالعه می‌کرد.

شهید صابون‌پز پس از گذراندن دوران دبیرستان برای تحصیل در رشته نقشه‌برداری به دانشگاه تهران راه یافت و پس از اتمام دوران تحصیلاتش به کرمانشاه بازگشت و علیه رژیم ستم شاهی به مبارزه پرداخت.

وی از سال 1352 فعالیتهای گسترده خود را آغاز و در آگاهی‌رسانی مردم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی داشت.

این شهید به اندازه‌ای عاشق شهادت بود که همواره غسل شهادت می‌کرد و سرانجام نیز در غروب روز نهم مهر ماه سال 1357 در سن 21 سالگی پس از شرکت در تظاهرات خیابانی و بعد از به آتش کشیدن یکی از مراکز فساد مورد اصابت گلوله دژخیمان رژیم ستم شاهی قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ت

R41380/P1336/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشورهای منطقه، اظهار داشت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

کد خبر 6079087

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • نخستین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار و ماندگار است
  • مراسم تکریم خانواده شهید ملک‌مکان در هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید زاهدی در کاشان برگزار شد
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی برگزار می‌شود