Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری اعضای شبکه سرقت کابل‌های برق شهری در شهرستان سرخس خبر داد. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ استانها خراسان رضوی نظرات

سردار قادر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در پی افزایش سرقت کابل‌های برق در شهرستان سرخس در تمامی مسیرهای شهری و روستایی و نقاط شهری که براساس برآوردهای اولیه خسارت 600 میلیون ریالی به شبکه توزیع برق وارد کرده بود تحقیقات پلیسی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم سرقت‌های انجام شده و گستردگی حوزه فعالیت مجرمانه سارقان، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند که با یک گروه سازمان یافته از سارقان حرفه‌ای طرف هستند.

وی گفت: تیم‌های مبارزه با سرقت پلیس سرخس با هدایت‌های سرهنگ دماوندی، فرمانده انتظامی این شهرستان تحقیقات علمی خود را ادامه داده و به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره‌زنی و شناسایی یکی از عاملان اصلی سرقت‌ها شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات بعدی پلیس با اقدامات گسترده اطلاعاتی به ادله و مستنداتی رسید که نشان می‌داد 11 سارق حرفه‌ای از اعضای اصلی شبکه بزرگ سرقت هستند.

وی گفت: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی سرخس در ادامه تحقیقات علمی خود دریافتند دو سرکرده باند از سارقان حرفه‌ای کابل در گذشته بوده‌اند که به علت اختلاف و مشکلات شخصی از یکدیگر جدا شده و هر کدام اقدام به تشکیل گروهی از سارقان و واگذاری مناطق مختلف شهر به یک گروه از کارآموزان خود کرده‌اند.

سردار کریمی با اشاره به حضور یک مالخر به عنوان سرشاخه گروه ادامه داد: در پی شناسایی تمامی اعضای این شبکه بزرگ سرقت،کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه 6 نفر از متهمان را در مخفیگاه شان دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان در برابر مستندات موجود اعتراف کردند که کابل‌های سرقتی را به یک مالخر به عنوان سرشاخه گروه می‌فروختند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی فرد مورد نظر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای دستگیری 4 سارق متواری ادامه دارد افزود: با دستگیری این افراد و کشف ادله جرم در محل سکونت آنان راز بیش از 40 پرونده سرقت کابل برق در شهرستان سرخس آشکار شد.

انتهای پیام/ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران کلانتری «کوی پلیس» مشهد متهم به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهر را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: در پی دریافت گزارش سرقت‌های سریالی قطعات خودرو در محدوده خیابان «پروین اعتصامی و بلوار جمهوری اسلامی»، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری کوی پلیس با بررسی سرقت‌ها و تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چهار دستگاه کامپیوتر خودرو، سه عدد باطری و ۲ حلقه لاستیک «زاپاس» کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: متهم ۴۰ ساله در بازجویی‌ها و مواجهه با مستندات و ادله کشف شده به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده خیابان پروین اعتصامی، امام رضا (ع)، جمهوری، فدائیان اسلام، شهید عرفانی، احزاب، قباد، مصلی و چمن مشهد اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم به دادسرا معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد