Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:23:03 GMT

آش شور رسانه هاي معاند براي نظام بانکي

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۲۶۳۰

آش شور رسانه هاي معاند براي نظام بانکي

خبرگزاري آريا - بازنشر اظهارنظرهاي هشت ماه پيش کارشناسان درباره نظام بانکي در حالي در دستور کار رسانه هاي معاند نظام قرار گرفته که اکنون شبکه بانکي با گذر از مشکلات ترازنامه اي و کاهش دارايي هاي منجمد، راه خود را مي پيمايد.
به گزارش خبرگزاري آريا، يک کارشناس بانکي در 30 خرداد 95 يعني بيش از 7 ماه پيش ميهمان تلويزيون مي‌شود تا در مورد سپرده گذاري در موسسات غيرمجاز و تبعات منفي آن اظهار نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کارشناس که هرگز معاون هيچ رييس کل بانک مرکزي نبوده و نيست، در مقابل سوالات مجري پاسخ هايي از منظر کارشناسي ارايه مي‌کرد.
يکي از اظهارنظرهاي وي، اين بوده که «هيچ بانک مرکزي در هيچ کجاي دنيا سپرده هاي هيچ بانکي را تضمين نمي کند»؛ شنيدن اين جمله در وهله اول ترس و دلهره ايجاد مي‌کند؛ اما اين يک اظهار نظر کاملا صحيح است که به هيچ وجه به معناي بي اعتبار بودن بانک‌هاي مرکزي نيست.
نقدينه- بانک مرکزي ايران در مورد ضمانت سپرده ها همان تدبيري را به کار برده است که در تمام دنيا بانک هاي مرکزي به عنوان رگولاتور و سياستگذار عمل کرده اند و آن هم ايجاد صندوق ضمانت سپرده هاست.
به گزارش خبرگزاري آريا، صندوق ضمانت سپرده‌ها براساس ماده 95 قانون برنامه پنجم توسعه در اواسط سال 92 تاسيس شد.
اين صندوق به صورت يک نهاد عمومي غيردولتي است که منابع آن از محل حق عضويت بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري و از محل 0.25 درصد سپرده‌هاي بانکي تامين مي‌شود.
محمد طالبي مديرعامل پيشين صندوق ضمانت سپرده ها درباره ساز و کار اين صندوق به ايرنا مي گويد: اين صندوق، سپرده‌هاي تا سقف 100 ميليون تومان به ازاي هر مشتري در هر بانک و يا موسسه مالي و اعتباري را تضمين مي‌کند و اگر موسسه اعتباري يا بانکي بر اساس مقررات ورشکسته شود، صندوق ضمانت پاسخگوي سپرده‌گذاران تا سقف 100 ميليون تومان خواهد بود.
به گفته وي، اين صندوق از هيات امنايي متشکل از رئيس کل بانک مرکزي به عنوان رئيس هيات امنا، وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس سازمان برنامه و بودجه و معاون نظارت بانک مرکزي و 2 نفر شامل يکي از مديران عامل بانک‌هاي خصوصي و ديگري از مديران بانک‌هاي دولتي تشکيل شده است.
اينکه يک کانال تلگرامي که ضديت آن با مردم ايران و نظام پوشيده نيست، هر چند هفته اي يک بار، برش هايي از صحبتهاي يک کارشناس بانکي را بازنشر مي دهد فقط به اميد واهي القاي اين ادعا به مردم است که بانکهاي کشور در حال ورشکستگي هستند که با تهييج آنها سپرده ها از بانکها خارج شوند.
اين در حاليست که اين شيوه منسوخ در حدود يک سال گذشته، هر بار به انحاي مختلف از سوي معاندان خارج نشين بارها دنبال شده و هر بار نيز به شکست انجاميده است.
به گزارش ايرنا، تلاش بانک مرکزي براي تدوين صورت هاي مالي بانک ها بر مبناي استانداردهاي گزارشگري IFRS ، تعيين نسبت کفايت سرمايه هشت درصدي براي بانک ها، الزام به خروج بانکها از بنگاهداري و فروش دارايي هاي منجمد و نظارت بر اجراي بخشنامه هاي نرخ سود؛ اقدام هايي است که در چند سال اخير با جديت دنبال شده است تا نظام بانکي با چالش روبرو نشود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟