Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۸۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته است. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

کاظم محمدی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: کشورمان از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و میزان بارش در کشور یک صدم مقدار جهانی است و 5/5 درصد جمعیت روستایی کشور در آذربایجان غربی سکونت دارند و از این تعداد 84 درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب  روستایی است که نسبت به سال گذشته 1 درصد رشدداشته‌ایم و در روستاها آب شرب 2 هزار و 270 مشترک از طریق چاه‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در بحث سرانه تولید و  مصرف نسبت سرانه تولید به مصرف نصف بوده و مطلوبیت آب شرب در روستاها98/5 درصد و محدودیت کلر باقی مانده در آب 97 درصد است و اعتبارات سال جاری 114 میلیارد تومان است که تاکنون 27 میلیارد معادل  24 درصداختصاص یافته است.

وی با اشاره به خشک سالی در کشور و مشکلات فراوان تاکید کرد: با توجه به وضع حاضر با اعتبار 60 میلیارد تومان مشکل 263 روستا رفع شده ‌و با برنامه ریزیو دست به دست هم دادن ارگان‌ها و شرکت خیرین می‌توان بسیاری از مشکلات  در این حوزه را رفع کرد.

محمدی اقدم در تصریح این خبر که برای سالی پر آب باید از تابستان سال آتی عبور کنیم گفت: چند محور را در برنامه ریزی این سازمان به اجرا خواهیم گذاشت که می‌توان به مدیریت تقاضا و مصرف آب، شناسایی کردن مشترکین پرمصرف وغیر قانونی بودن بودن برخی از چاه‌ها، افزایش تولید و تأمین آب، حفر چاه، بهبود کیفیت آب شرب و تداوم خدمت‌رسانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برای تداوم خدمت رسانی به مردم شریف، انتظار داریم مشترکین نیز با پرداخت به موقع قبوض ما را در بهبود این مهم بیش از پیش یاری کنند ورسانه‌ها و صدا و سیما نیز در بخش فرهنگ سازی مصرف بهینه آب می‌توانندنقش چشم گیری داشته باشند و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دررسانه‌ها، اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر ادارات ایجاد می‌شود.

محمدی اقدم در بیان مشکلات این سازمان گفت: عدم وجود ردیف اعتبارات برای حفظ و نگهداری لوله‌های آب شرب و عدم دریافت قیمت واقعی آب به‌طوری که تنها 50 درصد قیمت واقعی از مشترکین دریافت می‌شود جزو مشکلات ماست و مشکلات برطرف نخواهد شد مگر با حمایت دولت و مجلس و تأمین اعتبارات، بهویژه مشارکت خیرین در سر فصل کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه