Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - پوریا آذربایجانی از نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل گرفتن فیلمنامه «جشن دلتنگی» صحبت و ارتباط نام فیلم با آهنگ یکی از خواننده‌های خارج نشین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان، ساغر قناعت و ندا عقیقی بازیگران، علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، علی قائم مقامی تهیه کننده، آرش برومند صدابردار، خشایار موحدیان تدوینگر و مونا سرتوه فیلمنامه نویس عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن در پردیس ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجانی درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: اصولا جشن دلتنگی به این دلیل نوشته شد که من احساس می کنم شکل استفاده از شبکه های اجتماعی یک ضرر دارد و آن این است که آدم به مرور تنها می شود. اطراف را که نگاه میکردیم می دیدیم که همه درگیر این مسایل هستند و این موضوع زمینه ساز نوشتن این فیلمنامه و سپس فیلم آن شد.

این کارگردان درباره اسم فیلم و ارتباطش با آهنگ یکی از خواننده‌های خارج از کشور گفت: علت انتخاب نام فیلم به این قطعه ارتباطی نداشت و برداشتی که من از فضای مجازی در جامعه‌مان داشتم دلیل این نام گذاری بود.

این کارگردان درباره همکاری اش با زرین دست گفت: این فیلم برای من یک اتفاق ویژه داشت و آن هم همکاری با آقای زرین دست بود. من در پیش تولید می ترسیدم که با آقای زرین دست همکاری کنم زیرا که شنیده بودم با حضور ایشان نمی‌شود که فیلم خودم را بسازم اما در فرایند تولید فهمیدم باورم اشتباه بوده است و این فیلم کلاس درسی برای من در حضور آقای زرین دست بود.

آذربایجانی درباره خروج برخی تماشاگران از سالن در هنگام نمایش فیلم گفت: به نظرم فیلم ریتم خوبی دارد و مناسب است به هرحال هرکس شیوه خاص خود را برای فیلمسازی دارد. اینکه برخی از مخاطبان از فیلم راضی باشند و برخی نه مسئله طبیعی است. من مانند هومن سیدی فیلم نمی‌سازم و سبک او قابل احترام است و مخاطب خاص خود را دارد. سبک فیلمسازی من هم به همین شکل است.

علی قائم مقامی تهیه‌کننده «جشن دلتنگی» درباره جابه جایی برخی از دیالوگ‌های فیلم گفت: به آن شکل جابه‌جایی نداشتیم. ما این فیلم را با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدیم که پیشنهادی برای این تغییر دادند و من و آقای آذربایجانی هم پس از مشورت دیدیم توصیه به جایی است. نمایندگان هر دو طیف سیاسی کشور هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب از فیلم رضایت داشتند.

آذربایجانی درباره این فیلم در سینمای مستقل ساخته شده است گفت: من تا به امروز فیلمی حزب در سینمای مستقل نساخته‌ام.

57241

کلید واژه‌ها : سی و ششمین جشنواره فیلم فجر - سینمای ایران - کارگردانان سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی

مهنا عبداللهی، با کسب سه مدال زرین طلا قهرمان دسته ۵۹ کیلوگرم جوانان کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختران کشور (انتخابی تیم ملی) با درخشش بانوان کردستانی در روز نخست برگزار شد.

در این پیکارها و در دسته ۵۹ کیلوگرم بخش جوانان، «مهنا عبداللهی» وزنه‌بردار تیم کردستان در جدال با پولاد سرد به مصاف حریفان خود رفت و با ارائه یک نمایش بی‌نظیر موفق به کسب ۳ نشان زرین طلا شد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

عبداللهی در حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۶۵ کیلوگرمی شد، در حرکت دوضرب با غلبه بر وزنه ۹۲ کیلوگرمی به برتری خود تداوم بخشید تا در مجموع با ثبت رکورد ۱۵۷ کیلوگرم و با اختلاف ۲۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، مقتدرانه عنوان نخست و مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و سه مدال زرین طلا را برای تیم کردستان در این رقابت‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 751174

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • گلبالیست های اردبیلی فاتح لیگ یک کشور
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری