Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های امنیتی ترکیه امروز (پنجشنبه) یک مقام ارشد سابق دستگاه قضایی این کشور را به بهانه همکاری با عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند.به گزارش بلاغ، یک مقام ارشد دستگاه قضایی ترکیه به اتهام ارتباط با کودتا و عضویت در سازمان گولن، بازداشت شد.

نیرو‌های امنیتی ترکیه امروز (پنجشنبه) یک مقام ارشد سابق دستگاه قضایی این کشور را به بهانه همکاری با عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری آناتولی، «مهمت قایا» دبیرکل پیشین هیأت عالی قضات و دادستان‌های ترکیه به اتهام عضویت در سازمان «فتح‌الله گولن»، واعظ و اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه، بازداشت شد.

وی از حدود یک سال پیش و پس از شروع تحقیقات درباره شبکه گولن در ترکیه و بازداشت عوامل مرتبط با کودتا، متواری و در استان چناق قلعه مخفی شده بود.

آنکارا سازمان گولن را تروریستی و عامل کودتای دو سال قبل می‌داند.

در جریان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از ۲ هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از ۵۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۵۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند.

این تصمیم کشور‌های اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشور‌ها شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد