Web Analytics Made Easy - Statcounter

نزدیک به یک سال است که از مراسم رونمایی از تقریظ‌های رهبر انقلاب بر چهار کتاب دفاع مقدس می گذرد و روایان یکی از این کتاب ها معتقد است که امروز، روایت رزمندگان از جبهه های جنگ، نسخه ای بی نظیر در جنگ نرم و در مقابل تهاجم فرهنگی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ درست صبح روز بیستم بهمن ماه سال گذشته بود از در حسینیه امام خمینی(ره) از تقریظ‌ های رهبر انقلاب بر چهار کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"وقتی مهتاب گم شد"،"آب هرگز نمی‌میرد"، "دختر شینا" و گلستان یازدهم" چهار کتابی هستند که مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

در حقیقت این رویداد از اتفاقات نادر هنری و فرهنگی در کشور بود، چرا که نویسندگان و روایان این کتاب ها همدانی هستند.

در آن برنامه علاوه بر آن رونمایی تقریظ رهبر انقلاب بر این چهار کتاب، تصاویری از دیدار جانباز دفاع مقدس آقای علی خوش‌لفظ، خانواده‌های شهیدان ابراهیمی و چیت‌سازیان و نویسندگان و دست‌اندرکاران کتاب‌های تقدیرشده با رهبر انقلاب برای نخستین بار هم منتشر شد.

دختر شینا روایتی از خاطرات دختر شیرین جان است

 "دختر شینا"، کتاب خاطرات خانم قدم‌خیر محمّدی‌کنعان از همسر شهیدش سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر است که به قلم توانمند بانوی نویسنده همدانی بهناز ضرابی‌زاده نوشته شده است.

در متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب آمده است: 

بسمه‌تعالی رحمت خدا بر این بانوی صبور و با‌ایمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداکاری که این رنجهای توانفرسای همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه‌ی جهاد دشوارش باز دارد.
جا دارد از فرزندان این دو انسان والا نیز قدردانی شود. شهریور ۹۱    

تقریظ رهبری بر کتاب دختر شینا، قدردانی ویژه ای از همسران شهدا بود

امروز پسر شهید ابراهیمی امروز درباره تقریظ رهبر بر کتاب خاطرات مادرش در وصف پدر می گوید: اینکه رهبر انقلاب کتاب را مطالعه کردند و تقریظی بسیار شیوا بر آن نوشتند، جای خوشحالی بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: در اینجا می توان گفت که از زحمات همسران شهدا که هر روز با یاد و خاطره مردانشان زندگی می کردند تا فرزندان خود را صالح تربیت کنند به شکلی زیبا تجلیل شد.

 

فرزند شهید ابراهیمی افزود: مادرم همیشه در اوج سختی هایی که برای تربیت ما می کشید، از صبر، حوصله و لبخندی که همیشه بر لبان پدرم بود حرف به میان می  آورد.

مادرم برای ما کشیده بود همسران شهید نه فقط همسر هشید ابراهیمی بلکه همسران تمامی شهدا زحماتی کشیدند تقیدر از با آن تقییط زده شد،روزی یک شهید زحماتی کشیدند هر بهترین شهید م شدد

و شهید خوش لفظ دیگر در بین ما نیست/رهبر انقلاب: مقدّمه‌ی کتاب ـ "وقتی مهتاب گم شد" ـ یک غزل به تمام معنی است

و اما باز یک سال از تقریظ رهبر بر کتاب "وقتی مهتاب گم شد" می گذرد، کتابی که روایتی عاطفی و خواندنی از خاطرات جانباز سرافراز جمشید(علی) خوش‌لفظ که از هم‌رزمان حاج احمد متوسلیان و شهید چیتسازیان بود به قلم استاد حمید حسام نوشته شد، و اما امروز این جانباز سرافراز دیگر در بین ما نیست، تا دردهایش را کسی نبیند، شهید علی آقا خوش لفظ جانباز 70 درصد همدانی بود که، صبح روز 29 آذر ماه سال جاری پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی به شهادت رسید. 

در متن تقریظ رهبر امعظم انقلاب بر این کتاب آمده است: 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر میسازد.
راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله.
درباره‌ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است. ۹۵/۱۰/۱۸   سردار سلگی: امروز، روایت رزمندگان از جبهه های جنگ، نسخه ای بی نظیر در جنگ نرم و در مقابل تهاجم فرهنگی است

و اما در اینجا می رسیم به تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "آب هرگز نمی میرد" 

این کتاب در حقیقت روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سُلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین (ع) همدان است و در متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است که: 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم: درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ... در میان کتابهای خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.  

در این باره امروز همچنین «جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سُلگی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: پس از تقریظ رهبری بر این کتاب، تنها سجد شکر به جای آوردم که مورد پسند رهبرم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: روزی می بایست در جنگ سخت وارد کارزار شویم و روزی دیگر یعنی امروز با این همه تهاجم فرهنگی، بیش از همه ورود به جنگ نرم برای رویارویی با دشمنی که همیشه از پشت خنجر می زند ضروری است.

سردار سلگی افزود: بی تردید بیان خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و روایت از آن همه رشادت های شهیدان و همرزمانشان که در اوج معنویت تنها برای حفظ اسلام و انقلاب ذره ای عقب نشینی نکردند، می تواند در تقویت باورهای عمومی و تحکیم اعتقادات جامعه اثر بخش باشد و من تنها اگر خاطره ای بیان کردم برای بیان رشادت های شهدا و آن هم خلوص نیت در جبهه ها بوده و بس.

و کتاب چهارمی که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشتند، "گلستان یازدهم" بود که مطرح کننده خاطرات خانم پناهی روا از همسر شهیدش یعنی سردار علی چیت‌سازیان است، سرداری که همرزم شهید خوش لفظ بود، این کتاب نیز به قلم شیوای بهناز ضرابی‌زاده به نگارش درآمده است.

در متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب آمده است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلیٰ به عزّت رسید .. هنیئاً له.
راوی -شریک زندگی کوتاه او- نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه‌ی خود بروشنی نشان داده است.
در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این همه، جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسنده‌ی کتاب. ۹۵/۱۰/۲۱
 

به گزارش رودآور؛ این کتاب ها تنها روایتگر گوشه ای از آن همه دلدادگی رزمندگان دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب است، کتاب هایی که هرکسی با خواندن آن گاهی با شادی روایت گر شاد می شود و گاهی در غم روایت کننده می گرید و در نهایت روشنایی مسیری می شوند برای جستجوگران حقیقت انقلاب.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز

جمعیت هلال احمر ایران با انتشار ویدیویی از ادامه عملیات جستجو برای یافتن یسنا، کودک ۴ ساله اهل کلاله خبر داد. بر اساس این ویدیو عملیات جستجو در پنجمین روز با کایت بر فراز یلی بدراق انجام گرفته است. هلال احمر گفته که ظرفیت‌های خود را افزایش داده و با جست‌وجوی زمینی و هوایی عملیات ادامه دارد، همچنین بالگرد هلال‌احمر و سگ‌های زنده یاب بکارگرفته شدند و ۸۷ نیروی عملیاتی در تلاشند. یسنا، از روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در زمین‌های کشاورزی منطقه مفقود شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت یک خبرنگار از دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • فیلم| روایت دیدار آینده‌سازان با رهبر انقلاب
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد