Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز - ايرنا - همزمان با هشتمين روز دهه مبارک فجر، طرح هاي مختلف عمراني، فرهنگي و خدماتي در استان فارس به بهره برداري رسيد يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد که آغاز ساخت مسکن در بافت فرسوده شيراز از جمله آنها بود.

به گزارش ايرنا، زميني به گستره چهار هزار و 500 متر مربع در بافت فرسوده مياني شهر شيراز واقع در محله آستانه شناسايي شده که با دستور رئيس جمهوري، عمليات احداث مسکن در اين منطقه پنجشنبه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس در آيين آغاز عمليات اجرايي برنامه ملي بازآفريني شهري که به صورت ويديو کنفرانس و با حضور رئيس جمهوري برگزار شد، مساحت کل بافت فرسوده اين استان را چهار هزار هکتار برشمرد و گفت: اين گستره حدود هشت درصد محدوده قانوني شهرهاي استان را در بر مي گيرد.
اسماعيل تبادار افزود: مساحت بافت فرسوده شهر شيراز نيز يک هزار و 800 هکتار است که 360 هکتار از اين بافت شامل بافت تاريخي – فرهنگي مي شود و در مجموع 45 درصد بافت هاي فرسوده استان متعلق به شهر شيراز است.
او اظهار کرد: اکنون در محله هاي تاريخي و فرسوده اين شهر اقداماتي چون نوسازي- بهسازي و مرمت بافت هاي تاريخي در دست اقدام است.
به گزارش ايرنا، دکتر روحاني رئيس جمهوري کشورمان در مراسمي و از طريق ويديو کنفراس دستور اجراي برنامه ملي بازآفريني شهري را در 9 استان کشور از جمله فارس صادر کرد.
اين برنامه بر اساس سياستگذاري جديد دولت با هدف بازآفريني پايدار پهنه هاي فرسوده صورت مي گيرد و هدف از اجراي اين طرح، اتخاذرويکردي جامع و يکپارچه براي هدايت روند رشد و توسعه شهرها براي پاسخگويي به چالش هاي برآمده از تغييرات و نيازهاي نسل جديد است به گونه اي که ضمن پيشگيري و حل مشکلات شهري، به يک پيشرفت و بهبود پايدار کالبدي، اقتصادي، اجتماعي و محيطي منجر شود.
در بند الف ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه تصريح شده است که وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور و شهرداري ها مکلفند نسبت به احيا، بهسازي، نوسازي، مقاوم سازي و بازآفريني سالانه 270 محله از بافت هاي ناکارآمد مياني، تاريخي و سکونتگاه هاي غيررسمي اقدام کنند.
** افتتاح پايگاه امداد و نجات بين شهري در لارستان
پايگاه امداد و نجات بين شهري چهاربرکه لارستان که در مساحت پنج هزار متر مربع و با همراهي خيرين شهرستان لارستان و جمعيت هلال احمر ساخته شده است‌، نيز روز پنجشنبه در آييني به بهره برداري رسيد.
رئيس جمعيت هلال احمر کشور در اين آيين با بيان اينکه اينک 531 پايگاه امدادي در سراسر کشور داريم گفت: براساس برآوردهاي صورت گرفته نيازمند هزار و 200 پايگاه امدادي جاده اي، دريايي و هوايي هستيم تا بتوانيم اطمينان خاطر مردم را در سفر فراهم کنيم.
علي اصغر پيوندي افزود: يکي از وظايف مهم هلال احمر که در ميان مردم شناخته شده است بحث امداد و نجات است، کشور ما حوادث تلخي را تجربه کرده است که يکي از اين تجربه هاي تلخ زلزله سال 1339 در منطقه لارستان بوده است.
** 15 پروژه به همت نيکوکاران عرصه سلامت فارس به بهره برداري رسيد
همچنين به همت خيرين و نيکوکاران عرصه سلامت 15 پروژه جديد بهداشتي به مناسبت دهه فجر به بهره ‌برداري رسيد.
مديرعامل مجمع خيرين تامين سلامت استان فارس روز پنجشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: اين طرح ها با مشارکت 2هزار و 500 هکتار از نيک انديشان و خيرين به بهره برداري رسيدند.
دکتر علي اکبر رامجردي افزود:افتتاح پايگاه اورژانس شهرستان اقليد،افتتاح مرکز قلب عروق آباده، کلنگ زني پايگاه اورژانس جاده اي مرودشت، افتتاح اورژانس شهري واقع دربوستان اميد شيراز، بهره برداري ازدستگاه سنگ شکن بيمارستان اقليد وهمچنين افتتاح بيمارستان حضرت فاطمه (ص) کوار از جمله پروژه هايي است که با حمايت نيکوکاران ساخته شده و به مناسبت دهه فجر به بهره برداري رسيد.
** ايجاد 150شغل رهاورد راه اندازي بارانداز خودرو در ايستگاه راه آهن شيراز
نخستين بارانداز منطقه اي شرکت خودرو سازي سايپا در کشور نيز روز پنجشنبه در آييني در ايستگاه راه آهن شيراز آغاز به کار کرد، طرحي که به گفته مديرکل راه آهن فارس براي 150 نفر به صورت مستقيم و 300 نفر به صورت غيرمستقيم شغل ايجاد مي کند.
غلامحسين ولدي افزود: اين مجموعه در فضايي به مساحت سه هکتار در راه آهن شيراز با هزينه 56 ميليارد ريال احداث شده است.
وي بيان کرد: 150 نفر بصورت مستقيم و 300 نفر بصورت غيرمستقيم در اين مجموعه مشغول کار خواهند شد و با احداث اين مجموعه سالانه 60 هزار دستگاه خودرو از طريق سيستم ريلي به اين مکان منتقل مي شود و روزانه از عبور و مرور 27 دستگاه تريلي در جاده ها با بهره برداري از اين محل جلوگيري خواهد شد که اين اقدام صرفه جويي قابل توجهي به دنبال خواهد داشت و همچنين کاهش هزينه سوخت، آلودگي هوا و تصادفات جاده اي را به دنبال دارد .
وي ادامه داد: اين بار انداز ، نخستين انبار منطقه اي خودرو در کشور است و شمار انبارهايي از اين دست در آينده به پنج مجموعه منطقه اي در سراسر ايران افزايش مي يابد.
همچنين در آيين ديگري به مناسبت دهه فجر، زمين چمن مصنوعي دانشگاه پيام نور فارس به بهره برداري رسيد.
عبدالرسول قرائتي رئيس دانشگاه پيام نور فارس گفت: تاکنون 300 ميليون تومان براي اين طرح هزينه شده و حدود 95 ميليون تومان ديگر نيز براي تاسيسات جانبي اين مجموعه مانند نورپردازي ،سکو و رختکن تامين شده است.
عمليات اجرايي ساختمان تحصيلات تکميلي دانشگاه پيام نور مرکز شيراز نيز به مناسبت دهه فجر در زميني به وسعت چهار هزار و 200 متر مربع در چهار طبقه آغاز شده است.
9873/2027
تنظيم: محمدامين افشارپور ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شعاعی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی عمدتا دو رویکرد در کشور داریم که یکی از این رویکردها، رویکرد رایجی است که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی نیز با هدف ایجاد مشوق لازم برای ساخت و تجدید بنای بافت‌های فرسوده پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد این امر نیز آن است که هم بحث خدمات و هم بحث مخاطرات در آن دیده شود.

وی بابیان اینکه خروجی این رویکرد این است که به صورت کلی یا موضعی طرح‌هایی در این بافت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بستر زیرساختی موجود در این بافت‌ها وجود دارد اقبال بر این است که از بستر‌های موجود استفاده شود، اما چون زیرساخت‌ها عمر زیادی دارند مشکلاتی در آنها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری یک بخش مربوط به بافت فرسوده و یک بخش مربوط به بافت ناکارآمد است، افزود: در این زمینه باید تفکیک قائل شویم، زیرا بافت‌های ناکارآمد معمولا بافت‌هایی است که به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج بوده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفته است و معمولا محلاتی که به زورآباد‌ها معروف هستند این شکلی بوده‌اند.

شعاعی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نیز بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهر‌های مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن جا وجود دارد، گفت: عمر زیادی از بافت‌های فرسوده گذشته و معمولا در مراکز شهر قرار دارند و بافت‌هایی هستند که مردم شهر یک قرابت و یک همزاد پنداری با آن دارند.

وی با توضیح اینکه در بافت‌های فرسوده یک رویکرد این است که این بافت‌ها را با ضوابط و مسائل شهرسازی به روز کنیم، افزود: رویکرد‌های جدیدی که در کشور در حال اتفاق افتادن است توسعه گردشگری در این مناطق با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها است که اگر درست اجرایی شود از طرح‌های بسیار خوب است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه درباره بافت‌های ناکارآمد مسائل مختلفی طرح موضوع می‌شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بحث‌هایی نظیر توانمندسازی و جابه‌جایی اشاره کرد که در مورد این بافت‌ها بررسی و مطالعات دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین طرح‌هایی که آماده می‌شود حتما باید یک سیستم کارگزاری حتی در بافت‌های فرسوده نیز مستقر باشد، زیرا بخش‌های دولتی معمولا توان و فرصت کافی برای راهبری با تمام جزئیات نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان