Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت سوریه با تاکید بر تخریب هدفمند تاسیسات نفتی و گازی علی سلیمان غانم گفت: تروریست‌ها و این کشور در 7 سال گذشته، خبر داد، این اقدام های مخرب بیش از ۶۸ میلیارد دلار خسارت روی دست سوریه گذاشته است.

ایران آنلاین / به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزیر نفت سوریه گفت: تروریست‌ها و به اصطلاح ائتلاف بین المللی در هفت سال گذشته به صورت هدفمند به تخریب تاسیسات نفتی و گازی سوریه اقدام  گرده اند که این  کار بیش از ۶۸ میلیارد دلار به این بخش خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره سفرش به روسیه گفت: «دیدار‌هایی که در دو روز گذشته در روسیه داشتم، نتیجه نشست سوچی بود و ما توافقنامه‌های متعددی را در زمینه نفت امضا کرده ایم. پس از نشست سوچی نشست‌هایی را در خصوص شرکت‌های نفتی روسیه مسئول این امر برگزار کردیم و جلساتی را در این خصوص داشتیم و امروز نقشه راه مشخصی را برای این طرح‌ها داریم که یا اجرای آن‌ها آغاز شده است و یا در مرحله مقدمات اجرا است. ما برنامه کاری را برای این طرح‌ها آماده کرده ایم و شب گذشته نیز با وزیر انرژی روسیه دیداری برگزار و نقشه راه طرح‌های نفتی را امضا کردیم. ما روابط طولانی با دوستان روس داریم و به ویژه در زمینه نفت که به ده‌ها سال پیش برمی گردد و شرکت‌های روس در طول بحران در سوریه، این کشور را ترک نکردند. علاوه بر این ما قرارداد‌ها و یادداشت‌های تفاهم زیادی با شرکت‌های روس داریم.

وی گفت: ما تولید نفت خود را تا سال آینده به بیش از دویست هزار بشکه و به طور مشخص ۲۱۹ هزار بشکه در روز خواهیم رساند و این به علت پیروزی‌ها و دستاورد‌های ارتش جمهوری عربی سوریه و آزادسازی همه تاسیسات نفتی و تلاش‌های کارکنان و تکنسین‌های وزارت نفت برای راه اندازی این تاسیسات و همچنین حفاری‌ها و اکتشاف‌ها در آینده خواهد بود. بر اساس برنامه‌هایی که ما تدوین کرده ایم، پایان سال آینده تولید گاز ما به حدود ۱۹ میلیون متر مکعب و نفت حدود ۷۰ هزار بشکه در روز و فسفات دو و نیم تا سه میلیون تن خواهد رسید.» 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر اقتصادی نیز به دوستان خود وابسته بوده اید و در آینده به این کمک‌ها چگونه پاسخ خواهید داد، گفت: «عنوان اصلی و گرایش دولت به طرف دوستان واقعی سوریه است که در طول جنگ ما را تنها نگذاشتند. در واقع این رویکردی است که ما بر اساس آن اقدام می‌کنیم. در فعالیت نفتی خود با دوستان خود همکاری می‌کنیم و امروز با دوستان روس توافقنامه‌ها و قرارداد‌های نفتی متعددی امضا کردیم و همچنین با دوستان دیگر، زمینه همکاری وجود دارد. دوستان چینی ما نیز سرمایه گذاری خود را در بخش نفت دارند و در گذشته نیز آن‌ها شرکت‌هایی فعال و قرارداد‌هایی در بخش نفت داشتند و در مرحله آینده نیز همکاری با دوستان چینی و همچنین دوستانی که از سوریه حمایت کردند، ادامه خواهد داشت.» / صدا و سیما
 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود