Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نامه تاریخی امام راحل به گورباچف راهگشای وقایع مهم منطقه به ویژه برای جوانان و نوجوانان است. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‏‌عسکر امشب در ویژه برنامه‌‏های دهه فجر حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در زمان نظام ستم‏شاهی، مردم شریف ایران از حداقل حقوق انسانی برخوردار نبودند، حتی نیروهای آمریکایی در ایران حق توحش می‏‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فساد اخلاقی به شدت در کشور ترویج یافته بود، عنوان کرد: در دوران طاغوت فساد بزرگی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را فرا گرفته بود. این فساد بزرگ زمینه را برای افزایش نارضایتی‌های مردم و در نهایت انقلاب مساعد کرد.

خطیب حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه دشمنان به هر مکر و حیله‏‌ای برای شکست انقلاب فعالیت می‏‌کنند، عنوان کرد: دشمنان از طریق جنگ، فعالیت‏‌های روانی و تحریم اقتصادی می‏‌خواستند ما را ذلیل کنند اما خودشان روزبه‌‏روز ذلیل‌‏تر شدند؛ به گونه‏‌ای که امروز آمریکا در موضوعات مختلف ازجمله بحران سوریه به درماندگی افتاد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در طول سال‌‏های مبارزه و روشنگری، بر وابستگی شدید مملکت به قدرت‏‌های بیگانه اشاره می‌کردند و با ذکر مفاسد و سوء تدبیرهای خاندان پهلوی و وابستگی روزافزونی که در پی ضعف‌های فراوان آنان رخ نموده بود نسبت به اسارت کشور در دست آن قدرت‌ها و به یغما رفتن منابع اصیل ثروت مردم واکنش نشان می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: از منظر امام خمینی(ره) ایران و ملت ایران باید با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به توانایی‌های خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب به ملت ایران استقلال بخشید، تصریح کرد: می‌‏توان گفت استقلال سیاسی رکن رکین استقلال در همه ابعاد آن است؛ به گونه‏‌ای که استقلال اقتصادی یا فرهنگی نیز بدون استقلال سیاسی امری امکان‌ناپذیر است و اساساً یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، به دست آوردن استقلال بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امام خمینی(ره) آن زمان ‏فرمودند«ما خواهان استقلال هستیم و روابط خود را با جهان غرب بر این اساس پى ریزى مى‌‏نماییم. ما مى‏‌خواهیم ملت ایران غربزده نباشد و بر پایه‏‌هاى ملى و مذهبى خویش به سوى ترقى و تمدن گام بردارد».

وی در ادامه درباره نامه تاریخی امام به گورباچف تصریح کرد: این نامه دارای مفاهیم و فرازهای مهم و قابل تاملی است که می‌تواند برای بررسی وقایع مهم تاریخی منطقه، به ویژه برای جوانان و نوجوانان راه‏گشا باشد.

قاضی عسکر گفت: نامه مهم و تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف تاثیرات اساسی در زمینه بیداری اسلامی و پاسخگویی به سوالات فکری بشریت تشنه حقیقت داشت که یقیناً باید به عنوان یکی از اقدامات محوری در راستای نظریه صدور انقلاب مورد توجه قرار گیرد.پیام‏‌های تاریخ ساز امام راحل نباید مورد غفلت قرار گیرد، ایشان در راستای خودباروی و استقلال کشور برای تمام آحاد ملت پیام داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب فرصت پیشرفت را در کشور توسعه داد، گفت: اکنون با رهبری مقام معظم رهبری و ولایت‏‌مداری مردم عزیزمان به پیشرفت‏‌ها و خودکفایی‌‏های مهمی دست یافتیم، ما قبل از انقلاب به گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی احتیاج داشتیم.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود