Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، سید شجاع نصرتی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی سی و نهمین سالگرد پیروزی‎اش را جشن می‎گیرد که دشمنان هیچ‎گاه دست از توطئه علیه این نظام الهی- ولایی برنداشته و بر نمی‎دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دهه فجر تجدید میثاق و بیعتی دوباره با ولایت است، تصریح کرد: تداوم انقلاب اسلامی فقط و فقط در مسیر ولایت فقیه میسر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان افزود: بدخواهان نظام اسلامی برای اینکه بین امت و ولایت فاصله ایجاد کنند از هر حربه‎ای استفاده کردند اما قطار انقلاب هیچگاه از حرکت بازنایستاد.

نصرتی با تاکید بر اینکه توجه به فرهنگ جامعه را متحول می‎کند، ابراز کرد: اگر بخواهد تحولی در یک کشور انجام گیرد فرهنگ کارگشاست، فرهنگ یک ملت باعث می‎شود توانمندی و اقتدار این ملت در جهت حیات، رشد و خدمت به بشریت باشد و یا در انحطاط بشریت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی کشور امروز بر زمین مانده است به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: همه خودشان را فرهنگی می‎دانند، همه نسبت به مسائل فرهنگی اظهار شوق و علاقه می‎کنند و آن را در بیانات‎شان مهم نشان می‎دهند اما کار فرهنگی در کشور متناسب با پیشرفت انقلاب اسلامی  نیست.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان افزود: مسوولان، جامعه و افراد تاثیرگذار نباید نسبت به مسئله فرهنگ بی‎تفاوت باشند، مسائل فرهنگی در خور این است که با سعه صدر، اهتمام، دلسوزی عمیق و همراه با خبرگی و کارشناسی رسیدگی شود.

نصرتی با بیان اینکه دهه فجر برخواسته از ارزش‎های اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی در سایه وحدت، اتحاد، همدلی در اوج اقتدار است، اوج تاثیرگذاری برنامه‎های دهه فجر در 22 بهمن نشان داده می‎شود، حضور مردم بار دیگر پاسخ دندان‎شکنی به یاوه‎گویان است.

وی بیان کرد: مردم انقلاب اسلامی را از جان و دل دوست دارند برای اینکه به پای آن خون دادند و احدی نمی‎تواند مردم را از انقلاب و ولایت جدا کند، ملت ایران 39 سال بر روی آرمان‎های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و دشمن را همواره پس زده و به خاک سیاه نشانده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود

رئیس‌جمهور درخصوص عملیات وعده صادق گفت: این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد و هم نشان اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _جمعه، سی‌ویکم فروردین_ در جمع مردم شهرستان دامغان در مصلای امام خمینی (ره) در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، با اشاره به پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد. این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد و هم نشان اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: امروز همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی معتقدند این پاسخ اقدامی ضروری، وحدت‌بخش و افتخاری بزرگ برای کشور بود.

توسعه‌یافتگی مبتنی بر فرهنگ اصیل باشد

رئیس جمهور گفت: توسعه‌یافتگی حتمی و ناگزیر است. باید جامعه از توسعه‌یافتگی بهره‌مند شود، اما اگر با حفظ و صیانت از مبانی فرهنگی باشد، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت؛ باید با استفاده از ابزارهای ارتباطی که امروز در دنیا وجود دارد، در این مسیر بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید آن فرهنگ اصیل و مبانی حفظ شود که جوان، خانواده، شهر و تمدن را حفظ کند. مبانی با این هجوم فرهنگی پایدار بمانند. با این شیوه هجوم‌ها بی‌اثر خواهند شد، زیرا شخصیت‌های فرهنگی ایمان، فرهنگ، ارزش‌های اجتماعی را رصد، دیده‌بانی و مرزبانی می‌کنند. همه بخش‌های متولی امر فرهنگ در دستگاه‌های دولتی هم بدانند باید این سرمایه عظیم فرهنگی حفظ شود و ارتقا یابد.

رئیسی با یادآوری اینکه موضوع آب برای مردم این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دولت را به عهده گرفتیم، کشور ناترازی‌های زیادی در حوزه برق، آب و گاز داشت، اما چالش‌های به همین میزان محدود نمی‌شد، کرونا در ابتدای فعالیت دولت طی یک روز تا ۷۰۰ نفر قربانی می‌گرفت.

وی یادآور شد: یقین داشتیم با همراهی مردم و جوانان کشورمان می‌توانیم وضعیت را مدیریت کنیم. همین امر هم رخ داد. دشمن معتقد بود می‌تواند رشد اقتصادی را متوقف کند، بیکاری را افزایش دهد، ناهنجاری‌های اجتماعی فرهنگی را توسعه دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این دولت با حمایت خداوند و همراهی مردم در این سه سال برخلاف ۱۰ سال گذشته که رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ یعنی سال اول دولت سیزدهم، چهار درصد رشد اقتصادی محقق شد، افزود: سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۵ درصدی و برای سال ۱۴۰۲ هم اعلام شد کشور رشد اقتصادی ۶ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت. برخی واحدها ۱۰ تا ۱۲ سال راکد بودند و اکنون با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند. در استان ۲۰۱ واحد تولیدی راکد دوباره فعال شدند. ما نخواهیم گذاشت که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل شود.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: دشمن نمی‌خواهد ما رشد کنیم، اما ملت ایران عزم خود را جزم کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی پیشرفت کند. جنگ، جنگِ اراده‌هاست و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شده و بعد از این هم پیروز شده است.

حل مسئله کم آبی در استان سمنان

وی درباره مسائل مرتبط با آب استان سمنان و شهرستان دامغان نیز گفت: با همراهی مردم و مسئولان محلی حل مشکل آب در سراسر استان سمنان را پیگیری می‌کنیم و قطعاً این مشکلات حل می‌شود. بخشی از مسائل استان در حوزه آب در همین مدت کوتاه حل شد. اقدامات لازم برای سمنان و شاهرود آغاز شده که در حال انجام است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف آب تصریح کرد: یک مسئله تأمین آب و مساله دیگر هم مدیریت آب است، مدیریت مصرف آب کمتر از تأمین آب اهمیت ندارد. دولت مدیریت آب را مورد تاکید می‌داند.

رئیسی بیان کرد: مشکل آب پنج هزار از ۱۰ هزار روستایی که ابتدای فعالیت دولت مشکل تأمین آب آشامیدنی داشتند، حل شده است. یعنی عزم دولت برای حل مسئله جدی است، اما در کنار این اقدامات زیرساختی باید همه به مدیریت مصرف آب نیز توجه داشته باشیم.

وی افزود: درباره مسئله آب و مدیریت آب در جلسه «حل مسئله» که شب گذشته در شاهرود برگزار شد نیز رایزنی‌هایی انجام شد. در تلاشیم که مساله تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی استان سمنان با همراهی مردم و دولتمردان حل شود.

دامغان خطه فرهنگ و ایمان

وی با اشاره به اینکه آن‌چه از دامغان می‌شناسیم میراث کهن، تمدن و مدنیت مثال‌زدنی است. مردم دامغان در فرهنگ، دانش و ایمان و دلدادگی به خدا شهره هستند، ادامه داد: تاریخ دامغان گواه بر دینداری و فرهنگی بودن مردم این سامان و برخورداری از یک مدنیت ملی است که توأم با تمدن ایرانی و اسلامی است. مردمی بافرهنگ، بابصیرت، آگاه و باایمان همواره در این منطقه زندگی می‌کردند.

رئیسی با اشاره به اینکه یاد شهیدان این منطقه را گرامی می‌دارم و به جانبازان و ایثارگران و خانواده معزز شهدا و درود می‌فرستم و ادای احترام می‌کنم، تاکید کرد: در خدمت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به منزل یکی از شهدای دامغانی رفتم. سخنان این مادر شهید برای ما کلاس درس بود.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا با این‌که برای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و دفاع از حریم و حرم سرمایه‌گذاری کردند، همواره خودشان را به نظام و اسلام بدهکار می‌دانند و معتقدند آن‌چه از اموال دارند هم باید در راه خدا و امام حسن (ع) بدهند. این مردم همان مؤمنانی هستند که خداوند وعده کرده نصرت الهی را با همین افراد محقق می‌کند. همین روحیه است که غزه و فلسطین را همچنان زنده نگه داشته است.

به گفته رئیس جمهور، نخستین سرمایه بزرگ دامغان سرمایه فرهنگی است، وظیفه‌دولت در قبال مردم فرهیخته در کنار چهره‌های شاخص علمی و حوزوی و فرهنگی حفظ مدنیت و فرهنگ است. تمام تلاش مسؤولان باید این باشد که این سرمایه فرهنگی حفظ شود.

فعال شدن دانشکده علوم پزشکی برای دامغان

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مسئله بهداشت و درمان بسیار مهم است و باید یکی از مسائل مورد توجه مسئولان ذیربط این منطقه باشد، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای استان سمنان نباید فقط برای جمعیت ثابت این استان یا شهرستان باشد. یک جمعیت متغیر هم در این شهرستان داریم که به میزبانی مهربانانه از زائران حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) ارتباط دارد. افتخار مردم استان سمنان و شهرستان دامغان همواره این بوده که میزبان مهمانان امرام رضا (ع) هستند.

وی ادامه داد: مردم دامغان بیش از هزار سال است که سِمت خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) دارند، بنابراین در محاسبات نباید بر اساس جمعیت ثابت نگاه کنیم. با توجه به حضور مهمانان امام رضا (ع) در این شهرستان، وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی دامغان باید حتماً متحول شود و نباید بر اساس فرمول‌های سرانه جمعیت ثابت به ایجاد زیرساخت‌های درمانی نگاه کرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نیروسازی برای مراکز درمانی هم اهمیت زیادی دارد، از سراسر کشور می‌توان نیروهایی را به مراکز درمانی این منطقه اعزام کرد. بهترین راه این است که در همین منطقه نیروی انسانی تربیت و دانشکده علوم پزشکی در شهرستان دامغان ایجاد شود. فعال شدن دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان می‌تواند تأمین‌کننده نیروی انسانی درمانی در دامغان و شهرستان‌های اطراف باشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای شهرستان دامغان پنج مصوبه از جمله در حوزه راه‌ها در دور دوم سفر تصویب شد که در جلسات مورد کار کارشناسی قرار گرفت که اجرای آن دنبال می‌شود. به همراهی شما مردم عزیز برای اجرای طرح‌ها و تحقق اهداف نیازمندیم و قول می‌دهیم که تمام توان موجود را برای حل مسائل جامعه به کار بگیریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 745953

دیگر خبرها

  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد