Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:04:25 GMT

پرداخت تسهیلات در سامانه کارا رصد می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۷۳۰۴

پرداخت تسهیلات در سامانه کارا رصد می شود

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رامین اسدی مدیرکل توسعه کسب و کار و تامین مالی معاونت توسعه اشتغال وزارت  تعاون و کار و رفاه اجتماعی   در هفتمین کمیته فنی بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: بسیاری از اشکالات سامانه کارا که توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در سراسر کشور احصاء شده است بررسی و در حال رفع مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدی ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه کارا رصد کلیه مراحل پرداخت تسهیلات می باشد که تسهیلات به کسانی پرداخت شود که خودشان کارآفرین هستند و دنبال شغل برای خود و یا ایجاد شغل های جدید و پایدار می باشند.


وی هدف از پرداخت تسهیلات روستایی را تولید محور شدن روستاها دانست و عنوان نمود: کلیه دستگاه های اجرایی در این طرح طوری عمل نمایند که این تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال شود و با کمال دقت و سرعت کیفیت کار کم نشود و ابلاغ اعتبار مرحله دوم منوط به پرداخت درست تسهیلات در استانها می باشد.


اسدی  افزود : همانطور که در بخشنامه ها امده است در تسهیلات روستایی در صورتیکه تهیه وثیقه برای صاحب طرح میسر نباشد صندوق های ضمانت آمادگی کامل برای این وثایق رو دارند و همین امر باعث می شود انحراف از طرح بسیار کم باشد.

تهیه و بارگذاری اطلس روستایی


وی با اشاره به  تهیه و بارگذاری اطلس روستایی گفت: روستاهای کانون محور را شناسایی خواهیم کرد به نحوی که تسهیل گر در روستای کانون محور مستقر و روستاها اطراف به آن متصل گردند.


اسدی  با حساسیت ویژه ای بر شفاف سازی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی به صاحبان طرح های بیش از 2میلیارد و پانصد میلیون تومان تاکید کرد و گفت :این طرح ها برای بررسی, و تصمیم نهایی و پذیرش آن باید به کارگروه ملی ارسال شود از دستگاههای اجرایی انتظار می رود نکاتی را که متقاضیان این دسته از طرح ها باید بدانند کاملا شفاف سازی نمایند  روشنگری نمایید تا متقاضی بداند طرحی که ارائه میدهد از لحاظ محتوایی باید با سیاست های استان همخوانی داشته باشدکمترین حسن اینگونه روشنگری ها جلوگیری از رفت و آمدهای پرهزینه و اتلاف وقت است.


داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  گفت:  دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در رسته های اولویت دار که دراستان به تصویب کارگروه اشتغال استان قرار گرفته ، است.

 

معرفی 583طرح تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل 

وی  نظارت مستمر و همیشگی بر طرح ها از ابتدای پذیرش طرح تا مراحل بهره برداری را مهم دانست و اظهار نمود: با پیگیری های  استاندار از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی تاکنون 583 طرح به بانکهای عامل و صندوق کار آفرینی امید و  با پیش بینی 2888 نفر اشتغال معرفی شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همچنین عنوان نمود: دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن طرح های ویژه ایجاد اشتغال در کشور فرصت مناسبی را برای بهبود وضعیت اشتغال استان مخصوصاً در نواحی روستایی ایجاد نموده است که در این خصوص باید با ایجاد تعامل بین دستگاهی و دقت نظر در انطباق طرحها با شرایط منطقه ای حداکثر استفاده را برای ارتقا وضعیت اشتغال استان ببریم.

شریف خسروی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه گفت: هدف دولت از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری مشارکت آحاد مردم در مناطق روستایی در ایجاد اشتغال است و مجموعه این سیاست ها باید منجر به ماندگاری جمعیت در روستا شود که باید مراقبت شده و کمترین انحراف را داشته باشد.


انتهای پیام/ز

 



منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شبستر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مطهری در نشست شورای اشتغال شهرستان شبستر با تاکید بر جذب تسهیلات مشاغل خانگی گفت:طی امسال ۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان به متقاضیان اعطا شده است.

وی افزود:با اعطای چنین تسهیلاتی شاهد اشتغال خانواده‌های متعدد می‌شویم که اقدام قابل تقدیری می‌باشد.

فرماندار شبستر با تقدیر از همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد:بانک‌ها باید در اعطای تسهیلات امورات مردم را تسهیل کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در گناباد
  • ۲۷۴ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی دردشتستان پرداخت شد
  • پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در هرمزگان
  • امسال ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی ایجاد شد
  • آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد
  • میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به ۱۳۵ درصد رسید
  • پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شبستر
  • ایجاد اشتغال برای حدود ۵ هزار مددجو در استان همدان 
  • از مشاغل خانگی در دلوار با تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌شود