Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات مهمی از سال ۹۲ تاکنون  انجام شده و اکنون به‌عنوان نخستین کشور جهان در تولید فولاد سنگین شناخته شده‌ایم. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار داشت: مسئولان توجه داشته باشند همان گونه که امام خمینی(ره) علاقمند بودند الگویی از یک نظام سیاسی برتر متکی بر ایدئولوژی مترقی اسلام و مبتنی بر دیدگاه مردم سالارانه به جهان معرفی شود با مدیریتی که فرهنگ ایثار و جهاد، کار و تلاش را برای خود عبادت می‌داند بتوانند نمونه‌ای از مدیریت و جهاد را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما با این نقطه‌ای که امام(ره) در شروع انقلاب اسلامی ترسیم کردند فاصله داریم و باید تلاش کنیم قدم‌هایمان را محکم‌تر و استوارتر برداریم و با فکر، اندیشه، یکپارچگی، انسجام ملی و توجه خواسته‌ها و نیازهای مردم ما می‌توانیم به این هدف برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کشور ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، هستند کشورهایی که یک هزارم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ما را هم ندارند پس باید استعدادهای هر منطقه را شناسایی کنیم.

شریعتمداری بیان کرد: امیدواریم که با الهام گرفتن از دیدگاه بزرگ امام خمینی(ره) و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری با قوت و قدرت بتوانیم اهداف نظام اسلامی را به نتیجه برسانیم و از ارزش‌ها و دستاوردهای به دست آمده دفاع کنیم و نترسیم تا شرمنده نباشیم.

وی ادامه داد: برای امید بخشیدن به جامعه لازم است که نیروی تلاش و کوشش و جهاد ملت ایران در طول سال‌های گذشته را فراموش نکنیم، این دستاوردها در همه حوزه‌ها از جمله صنعت و معدن و همچنین در همه بخش‌ها نمود پیدا کرده که وضعیت امروز کشور با سال 57 بسیار متفاوت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: برای مثال امروز در صنعت فولاد کشور ما در مقایسه با سال 57 دارای توانمندی وسیعی است به طوری که در زمینه تولید فولاد خام سالانه توان تولید 33 میلیون تن فولاد را داریم که با این حساب در جایگاه چهاردهم کشور قرار گرفته‌ایم و به تبع آن در حوزه صنایع فولادی هم از ظرفیت و توان بالایی برخوردار هستیم.

شریعتمداری اضافه کرد:  110 میلیون تن ظرفیت در زنجیره فولاد کشور وجود دارد و از آنجا که  امکان افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور وجود دارد تا 300 میلیون تن تولید فولاد هم برای کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در زمینه تولید روی از ظرفیت بالای بیش از  450 هزار تنی در کشور برخوردار هستیم و  ظرفیت تولید مس کشور هم سالانه معادل  400 هزار تن است،ظرفیت تولید آومینیوم کشور بیش از 500 هزار تن و در حوزه سیمان ظرفیت تولید 84 میلیون تن را داریم و توسعه این ظرفیت با افزودن 40 میلیون تن هم  در حال سرمایه‌گذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تولید کاشی کشور در سال 57 معادل 6 میلیون مترمربع بوده که امروز به 550 میلیون مترمربع رسیده و صادرات مطلوبی را هم در این حوزه داریم، علاوه بر این در حوزه دانش‌بنیان بودن هم حجم فعالیتهای اقتصادی و تجاری کشور بیش از 30 هزار میلیارد ریال است.

شریعتمداری بیان کرد: اقدامات مهمی و گسترده‌ای هم از سال 92 تاکنون  انجام شده و به دنبال آن در زنجیره تولید فولاد سنگین در همین سال‌ها، از  تولید 16 میلیون تن به 30 میلیون تن  رسیده‌ایم و به‌عنوان نخستین کشور جهان در تولید فولاد سنگین شناخته شده‌ایم.

وی ادامه داد: 85 هزار واحد صنعتی فعال در کشور داریم که خوشبختانه امسال در استان مرکزی شاهد افزایش تقاضای مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی بودیم که نشان از پیش‌بینی مردم از افقی روشن در آینده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ظرفیت‌های قابل توجه و گسترده‌ای را در بخش پتروشیمی کشور داریم که اگر مورد توجه قرار دهیم و از آنها استفاده کنیم فرصت‌های شغلی بسیاری را به همراه دارد و باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشیم که حتی تعطیلی یک واحد صنعتی هم پذیرفته نیست و باید درصدد رفع مشکلات برآییم.

شریعتمداری اضافه کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی بزرگ در اراک به سبب نداشتن اهلیت مالکان و صاحبان آنها و موضوع ماکیت با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند که اگر مالکان آنها به‌دنبال ادامه مدیریت هستند باید برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند و در غیر این صورت عدم توانایی خود را اعلام کنند تا دولت برای این واحدها چاره‌اندیشی کند.

وی افزود: به همین منظور دولت به دنبال آن است که با رایزنی با بانک ها، سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و غیره مشکلات موجود در این شرکت‌ها و فشارهای ناشی از این مشکلات را برطرف کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جلساتی را در این روزها در زمینه صنایع بزرگ دچار مشکل اراک داشته‌ایم که پیشنهادات مطرح شده در این جلسات در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تایید تصویب می‌شوند.

انتهای پیام/

R41371/P1015135/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه‌ تولید از میدان‌های نفتی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده صبح پنج شنبه در نشست با رئیس منطقه عملیاتی فلات قاره خارگ اظهار داشت: فناوری در دنیای امروز نقشی غیرقابل‌انکار دارد و این موضوع در صنعت نفت و گاز اهمیت به‌مراتب بیشتری را به خود اختصاص داده است، زیرا به‌واسطه فناوری، هزینه تمام‌شده تولید نفت کاهش یافته است و ظرفیت تولید نیز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: با این حال دسترسی به فناوری در ایران به‌ویژه در حوزه فراساحل با چالش‌های مختلفی مانند تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، یا عدم دسترسی به سرمایه همراه است و این موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر، توجه به استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی برای تولید بار اول تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در حوزه فلات قاره بیش‌ازپیش شود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: شرکت نفت فلات قاره اکنون با اتکا به توان و تخصص متخصصان داخلی در پهنه خلیج‌فارس در ۶ منطقه عملیاتی خارگ، لاوان، سیری، بهرگان، قشم و کیش مسئولیت اکتشاف، استخراج، فرآورش، ذخیره‌سازی و صادرات نفت و گاز از میدان‌های دریایی را به‌عهده دارد. با توجه به شرایط ویژه تولید از میدان‌های دریایی، کامل‌ترین و پیچیده‌ترین تجهیزات و تأسیسات زنجیره تولید، فرآورش و صادرات نفت و گاز کشور در این شرکت متمرکز شده است.

دشتی زاده گفت: یکی از اقدام‌های ارزشمند شرکت نفت فلات قاره ایران در راستای عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و تحقق استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است، توجه ویژه فلات قاره به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و تعریف پروژه‌هایی برای رفع نیازمندی‌های صنعت نفت دریایی است که در این زمینه گام‌های ارزشمندی در قالب پروژه‌های «تولید بار اول» برداشته شده و منجر به شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان قدرتمند ایرانی شده است.

کد خبر 6101038

دیگر خبرها

  • نخستین انتخابات هوشمند جهان در استونی اجرا می‌شود
  • کردستان به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود
  • توسعه‌ تولید از میدان‌های نفتی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان
  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • صنعت فرش ۸ برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • راه اندازی بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در مرکزی
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد