Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت-نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه داشتن استقلال مکتبی سبب تدوام انقلاب می شود، گفت: ایران تنها کشور مستقل از نظر سیاسی در جهان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری شامگاه پنج شنبه در همایش یاد انقلاب که در سالن نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باید هر از چندگاهی ارزیابی از راه طی شده انقلاب اسلامی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ارزیابی ها برای طی کردن بهتر مسیر در آینده لازم و ضروری است، گفت: انقلاب به معنی شورش و حرکت مردم برای از بین بردن وضع و نظم موجود و ایجاد یک وضعیت جدید در جامعه است.

نارضایتی ریشه اصلی وقوع همه انقلاب ها

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب به معنای واقعی است، افزود: در چند قرن معاصر به غیر از انقلاب فرانسه تا انقلاب اکتبر روسیه دیگر حرکتی اجتماعی بروز نکرده که بتوان به آن عنوان انقلاب داد البته این انقلاب ها نیز همراه با یک حرکت نظامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با دستان خالی مردم به ثمر نشست ، خاطرنشان کرد: انقلاب صدر اسلام تنها انقلابی است انقلاب ایران به آن شبیه بوده زیرا با فطرت خداجوی انسان ها سر و کار دارد به همین جهت همه اقشار جامعه در این انقلاب شرکت داشته اند.

مطهری با اشاره به اینکه وقوع هر انقلابی با یک نارضایتی همراه است ، تصریح کرد: اگر مردمی هر دو شرط را داشته و روحیه تسلیم را داشته باشند و قدرت ایستادگی در برابر ظلم و ستم را نداشته باشند هیچگاه انقلابی رخ نمی دهد.

وی وجود روحیه جهاد و امربه معروف و نهی ازمنکر را دو عامل ایستادگی در برابر تهاجمات و ظلم و ستم دانست، یادآورشد: نیاز امروز جامعه اسلامی نیز تقویت این روحیه در میان جوانان و خروج آنها از رخوت و سکون است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه بروز همه انقلاب ها ناشی از محرومیت های مادی است، ادامه داد: یکی دیگر از عوامل بروز انقلاب ها مسائل انسانی همانند آزادی است .

مطهری با اشاره به اینکه برخی معتقد هستند که انقلاب ها می تواند ناشی از مکتب و ایدئولوژی باشند، گفت: هر جامعه ای دارای یک مکتب و آرمان ، ایده آل هایی برای آینده خود است که می خواهد به آن برسد و برای رسیدن به آن انقلاب می کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران چنین انقلابی برشمرد و یادآورشد: اگر بررسی های بیشتری در زمینه انقلاب اسلامی انجام شود به این نتیجه می رسیم که مردم می خواستند به ایده آل اسلامی خود دست یابند .

پیوند دین و سیاست بزرگترین هنر امام خمینی (ره)

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از مسئله تغییر تاریخ اسلامی به پهلوی ، اشاعه فحشا و فساد بهترین بهره را برده و با توجه به جریحه دار شدن عواطف مذهبی مردم انقلاب به وقوع پیوست ، خاطرنشان کرد: امام هم هرگونه دخالت در سرنوشت را تکلیف شرعی معرفی کردند.

مطهری پیوند دین و سیاست را بزرگترین هنر امام خمینی (ره) عنوان و اظهار کرد: ایشان این حرکت را به عنوان یک وظیفه و تکلیف اسلامی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه عواملی نظیر محرومیت ، آزادیخواهی جزء عوامل مهم وقوع این انقلاب نبوده بلکه عامل ایدئولوژی و اعتقادی اصلی ترین عامل است، گفت: در کنار این عامل ، عوامل دیگر آزادی بیان و عدالت نیز رنگ اسلامی بودن به خود گرفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه شعارها در قالب اسلامی در انقلاب ایران معنا یافت، ادامه داد: همین اسلامی بودن تفاوت میان انقلاب ایران با سایر انقلاب ها بود.

مطهری در ادامه با اشاره به برخی تحلیل های شهید مطهری و بیان برخی نکات ، افزود: در زمینه احترام به آزادی ایشان معتقد بودند که باید به آزادی ها اعم از آزادی بیان ، تفکر و آزادی در قالب اسلامی احترام گذاشته شود و وجود این آزادی و اظهار نظر مخالفان همیشه به نفع اسلام بوده است.

وی همچنین به وجود تفاوتی های در زمینه آزادی ها فردی در ایران نسبت به کشورهای غربی نیز اشاره و تصریح کرد: در این میان در زمینه آزادی بیان و اندیشه به آنها شبیه و نزدیک هستیم البته معتقدیم وجود دروغ و نفاق در هرجایی سبب می شود که آزادی وجود نداشته باشد.

وجود نقص در جامعه نشان دهنده ضعف مدیریتی

 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود استقلال مکتبی یکی دیگر از موضوعاتی است که درتدوام انقلاب به آن تأکید شده است، گفت: ما باید به مکتب خود اعتماد داشته باشیم این تصور که اسلام قادر به اداره جامعه نیست درست نبوده و نباید استقلال سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و به ویژه مکتبی خود را از دست دهیم.

 وی با تأکید براینکه برای تدوام انقلاب باید به این موارد توجه کنیم ، ادامه داد: به همین دلیل باید هرازگاهی مسیر طی شده مورد ارزیابی قرار گیرد که مشخص شود که آیا در مسیر عدالت و یاسایر موارد موفق بوده ایم یانه.

 مطهری با اشاره به وجود برخی مشکلات به ویژه فاصله طبقاتی افزود: البته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و برخی نواقص نشان از وجود ضعف در مدیریت بوده که نیازمند بررسی است.

وی به موضوع آزادی بیان نیز اشاره کرد و گفت: در برخی دوره ها این موضوع خوب و در برخی دروه ها به ویژه بعد از حوادث سال 88 سختگیری های صورت گرفت که نیازمند حل این مشکل هستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی معتقد هستند که کسی نباید اظهارنظری برخلاف نظر نظام داشته باشد درست نیست، خاطرنشان کرد: هرکسی آزاد است که حرف های خود را بیان کند شاید نظری مخالف داشته باشند این ها نقص های است که باید برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بحث اظهار نظر مخالف رهبری باید آزاد باشد، تصریح کرد: نباید بیان این اظهار نظر برای افراد ایجاد مشکل کند همانگونه که خود ایشان نیز بر این عقیده هستند که نظرات مخالف با ایشان باید بیان شود ولی متاسفانه به دلیل وجود برخی افراد در عمل اینگونه نیست.

مطهری به حوزه سیاسی نیز اشاره کرد و ایران را تنها کشور مستقل از نظر سیاسی در جهان برشمرد ، گفت: ایران کشوری است که برای خود تصمیم می گیرد و از هیچ کشور دیگری تبعیت نمی کند.

به گفته این مسئول این روند از ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز نیز ادامه داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است.

علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز جهانی شده است.

نظری اضافه کرد:‌ هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت بوده اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است، اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

نظری تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده و این گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که باید جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

وی در گفته‌هایش، فرا رسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟