Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@01:29:29 GMT

ميني شعر (474)

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۹۰۹۶

ميني شعر (474)

خبرگزاري آريا - برترين ها - گردآوري و طراحي از بهنام رائين: شعر، نشانه يک زندگي عالي و بشري است. مردم با خيال زندگي مي کنند و بهترين چيزي که خيال را تحت تاثير قرار مي دهد شعر است، پس اين واقعيت که نقش روزمره کننده را ايفا مي کند و شعر، حقيقتي است که اگر نمي شود سراينده آن بود، مي توان دست کم خواننده آن شد و از روزمرگي رهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شعر در کوتاه ترين و موجزترين و خوش آهنگ ترين و مناسب ترين همنشيني واژه هايي آشنا، ما را با معنايي درگير مي کند که براي عقل، نامفهوم و موهوم و بيگانه است، اما براي دل و جان، آشنا و حس شدني است. شعر، ميزباني صادق است که قلب مخاطبان مستعد خود را هدف قرار مي دهد و آنان را به ساحت ناممکن ها و ناباوري ها فرا مي خواند تا خود ببينند و باور کنند که اگر ايمان و عشق باشد، هر ناممکني ممکن مي شود.
در اين سري مطالب سعي کرده‌ايم گزيده‌اي از اشعار را در قالب ابيات زيبا و تاثيرگذار با تايپوگرافي هاي متفاوت، در اختيار شما قرار دهيم. باز هم مثل هميشه پذيراي پيشنهادات و انتقادات شما همراهان هميشگي مجله اينترنتي برترين ها خواهيم بود.
همچنين شما مي توانيد اشعار شاعر محبوب خود را در قسمت نظرات براي ما ارسال نماييد.
***
عمري دگر ببايد بعد از فراق (وفات) ما را
کاين عمر صرف کرديم (طي نموديم) اندر اميدواري
(سعدي)

لحظه ي بغـض نشد حفـظ کنم چشمم را
در دل ابر، نگهداري بـاران سخت است.
(کاظم بهمني)

عاشقي همچو منت نيست خدا مي‌داند
(وحشي بافقي)

مرا از دورها,تماشا کن! من از نزديک, غمگينم...!
(عباس معروفي)

و من، همه جهان را در پيراهن گرم تو خلاصه مي کنم.
(احمد شاملو)

همه شب از پريشاني چنان بودم که مي داني
(مولانا)

درد ناگفته زياد است ولي محرم نيست
(سيد تقي سيدي)

تو از آن دگري رو که مرا ياد تو بس
(شهريار)

ترسم چو بازگردي از دست رفته باشم
(سعدي)

مُردم از زخمايي که خوردم از تنهايي
(حسين صفا)

قاصدک هاي پريشان را که با خود باد برد
با خودم گفتم مرا هم ميتوان از ياد برد
(فاضل نظري)


آه يک روز همين آه تو را مي گيرد
(فاضل نظري)

هجران بلاي ما شد يا رب بلا بگردان
(حافظ)

زلف بر باد مده تا ندهي بر بادم
(حافظ شيرازي)

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رقابت‌های مینی فوتبال جام آینده سازان بخش عقدا در روستای خلیل آباد و با شرکت ۸ تیم برگزار شد.
 ابتدا در دیدار رده بندی دو تیم شاهین سرو علیا و ایساتیس عقدا به مصاف هم رفتند که پس از تساوی ۱ بر ۱ دو تیم در وقت‌های قانونی تیم شاهین سرو علیا در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ برتیم ایساتیس عقدا غلبه کرد و به مقام سوم دست یافت.
در دیدار نهائی نیز تیم " برج کهن " خلیل آباد با یک بازی حساب شده با نتیجه ۴ بر ۲ تیم خوب دهیاری هفتادر راشکست داد و قهرمان اولین دوره این مسابقات شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرینات پرسپولیس در غیاب ملی پوشان
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!