Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@16:23:37 GMT

توافق ائتلافی پر هزینه برای مرکل

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۹۲۷۳

توافق ائتلافی پر هزینه برای مرکل

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که رهبری حزب اتحادیه دموکرات مسیحی را بر عهده دارد، در جریان توافقی که روز چهارشنبه با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل یک ائتلاف بزرگ داشت، وزارت دارایی پرقدرت آلمان را به سوسیال دموکرات‌ها واگذار کرد.

این توافق چهار ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی که هیچ یک از دو حزب نتوانستند حمایت کافی را به دست آوردند، تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریستین فون اشتتن، یکی از قانونگذاران حزب اتحادیه دموکرات مسیحی که نماینده منافع تجاری این حزب است، گفت: به نظر من تشکیل کابینه با اتفاقاتی که اخیرا افتاده، یک اشتباه سیاسی است. این اقدام به ویژه با واگذار کردن وزارت دارایی، یک اشتباه محسوب می‌شود.

واگذاری وزارت دارایی بیانگر بهای سنگینی است که محافظه‌کاران برای تجدید ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات که از سال ۲۰۱۳ میلادی در آلمان در دولت ائتلافی بوده و همچنین تضمین چهارمین دور از صدراعظمی مرکل پرداخت کرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، هورست سیهوفر، رهبر حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات پس از مذاکرات ائتلافی برای تشکیل یک دولت ائتلافی جدید در برلین بیانیه‌ای صادر کردند.

روزنامه پرفروش بیلد در تیتر صفحه اول خود نوشت: "مرکل فروخته شد"، "صدراعظمی به هر قیمتی" و "مرکل دولت را به حزب سوسیال دموکرات هدیه کرد".

بر اساس این توافق ائتلافی حزب سوسیال دموکرات هم‌چنان کنترل وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و وزارت کار را بر عهده خواهد داشت.
 

ایسنا

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات