Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بارش برف و کولاک در گردنه قوچک شهرستان شمیرانات پنجشنبه شب سبب اخلال در تردد خودروها شد که با حضور نیروهای هلال احمر و راهداری و اعمال محدودیت در تردد، اکنون مسیر بازگشایی و رفت و آمد به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، حدود 800 خودرو شامگاه پنجشنبه در مسیر مواصلاتی رفت و برگشت گردنه قوچک به بخش های لواسانات و رودبارقصران در برف و کولاک گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همراه نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی سبب شد تا خودروها در مسیر متوقف شده و با مشکلاتی روبه رو شوند.
با حضور نیروهای امدادی هلال احمر و پلیس راهور مسیر بازگشایی و تردد خودرو ها انجام شد.
«حسن فراهانی» رئیس هلال احمر شهرستان شمیرانات در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: اکنون وضعیت تردد در گردنه قوچک (یکی از مسیرهای مواصلاتی شمیرانات) از شرایط بحران خارج و به حالت عادی برگشته است.
وی افزود: امشب بارش برف و تگرگ در گردنه قوچک موجب اختلال در تردد شده بود که با همکاری عوامل مختلف امدادی، هلال احمر و راهداری مسیرها باز و تردد برای خودروها امکان پذیر شد.
رئیس هلال احمر شهرستان شمیرانات توضیح داد: سه تیم امدادی و پشتیبانی هلال احمر شمیرانات با تجهیزات کامل شامل پتو و غذای کنسرو در مسیر گردنه قوچک به سمت بخش های لواسانات و رودبارقصران مستقر و به خودروهای در راه مانده امداد رسانی کردند.
فراهانی با بیان اینکه پلیس در این زمینه همکاری مناسبی داشت، گفت: با اعمال محدودیت‌های تردد، مسیر از بار ترافیکی خارج و به حالت عادی بازگشت.
وی افزود: اکنون مسیر بازگشایی شده اما خودروها از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی در روزهای آتی نیز احتمال بارش برف و تگرگ وجود دارد، ادامه داد: افرادی که قصد دارند در این مسیر تردد کنند،تجهیزات لازم را به همراه داشته و با استفاده از اطلاعات راهداری به این مسیر وارد شوند.
شهرستان شمیرانات یکی از مناطق کوهستانی استان تهران است که در شمال شهر پایتخت واقع شده است. این شهرستان دارای دوبخش کوهستانی لواسانات و رودبارقصران است.
شبد**7244**1953** 1010**
خبرنگار: معصومه آقا امینی**انتشار دهنده:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم