Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان رودان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح  تحول نظام سلامت ۲۴۰ کلینیک ویژه و شش هزار و ۵۰۰ مطب تخصصی و فوق تخصصی ایجاد و بیش از ۱۳۰ میلیون ویزیت با هزینه کمتر از ۳۰ هزار ریال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هم اکنون ۹۶ درصد پوشش بیمه‌ای در کشور داریم، افزود: البته در صورت وجود سازمانی تحت عنوان رفاه اجتماعی به منظور شناخت افراد و قشر‌های محروم، موفقیت‌های بیشتری در ارائه خدمات تندرستی، بهزیستی و درمانی به آن‌ها خواهیم داشت.

۹۰ درصد هزینه‌ها  برای بیماران بستری از سوی دولت تامین می‌شود

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: با اجرای این طرح ۹۰ درصد هزینه‌ها در برخی موارد درمانی و دارویی و تجهیزات پزشکی برای بیماران بستری از سوی دولت تامین می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، گفت: در بسیاری از شاخص‌ها از جمله تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص، سلامت مادر و نوزاد و تحقیق و پژوهش پزشکی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۵ هزار دانشجو داشتیم که امروز این رقم به ۲۵۰ هزار نفر رسیده و تعداد اساتید پزشکی از دو هزار و ۹۰۰ به ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها هفت هزار متخصص داشتیم در حالی که در حال حاضر سالیانه هفت هزار دانشجوی پزشکی پذیرش می‌کنیم و تعداد پزشکان متخصص ۵۰ هزار نفر است.

وزیر بهداشت جایگاه ایران اسلامی از حیث تحقیق و پژوهش پزشکی را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه از بسیای از کشور‌های منطقه از جمله ترکیه، تمام کشور‌های عربی و رژیم اشغالگر قدس بسیار بالاتر قرار داریم.

ایران در زمینه پژوهش و تحقیق پزشکی در دنیا پانزدهم است

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جایگاه ایران اسلامی در زمینه پژوهش و تحقیق پزشکی در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط بهداشتی و درمانی کشور قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های منطقه نیست و رشد و توسعه بسیاری در این حوزه داشته ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته مشکلاتی در بخش بیماری‌های غیرواگیر داریم که ناشی از بی تحرکی و مصرف ناصحیح برخی اقلام از جمله قند، شکر و روغن است.

به گفته قاضی زاه هاشمی میانگین مصرف قند، شکر و روغن در کشور بالاتر از متوسط جهانی است که باید این رویه اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از پیشرفت‌های قابل توجهی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، در شاخص سلامت مادر و نوزاد است.

وی اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مرگ مادر ۱۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده که امروز این رقم به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام /ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت