Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از واشنگتن تایمز، امروز مصاحبه‌ای از کوئنتین تارانتینو منتشر شد که در سال 2003 با «هاوارد استرن» انجام داده بود.

 

کارگردان «هشت نفرت‌انگیز» در مورد اتهام تجاوز جنسی پولانسکی از وی دفاع کرده و او را مقصر نمی‌داند.

 

کوئنتین تارانتینو در توضیح آن گفته است: اتهام تجاوز پولانسکی به دختر 13 ساله درست نیست زیرا در آن زمان خود دختر آگاهانه با پولانسکی قرار گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مضحک بودن دلیل تارانتینو اینجاست که بحث اختیار برای دختر بچه‌ای 13 ساله که بسیار راحت‌تر از یک انسان بالغ اغوا شده و فریفته می‌شود و تارانتینو می‌گوید: چون دختر خودش به آن پارتی رفته تقصیری متوجه پولانسکی نیست. او سکس مینور داشته و این تجاوز محسوب نمی‌شود. زمانیکه در مورد تجاوز جنسی صحبت می‌شود بحث خشونت شدید جنسی علی‌رغم میل باطنی فرد مورد تجاوز مورد نظر است. نباید واژه تجاوز برای این کار استفاده شود و کاربرد آن دقیقا مانند این است که آن را «نژادپرستی» بخوانید.

 

تارانتینو در ادامه مصاحبه می‌گوید: آن دختر خودش می‌خواسته که این رابطه وجود داشته باشد و با پولانسکی قرار گذاشته است. به هر حال ما داریم در مورد اخلاقیات آمریکایی صحبت می‌کنیم نه در مورد اخلاقیات در اروپا یا هرجای دیگر دنیا.

 

مجری برنامه رادیویی اما با نظر تارانتینو کاملا مخالف است و می‌گوید: چطور می‌شود رضایت یک بچه 13 ساله و نابالغ را ملاک قرار داد. کسی که هنوز به سن قانونی نرسیده و اختیار اتخاذ همچنین تصمیماتی را برای خود ندارد و پولانسکی به این موارد آگاه بوده است.

 

رومن پولانسکی کارگردان لهستانی دارنده اسکار است که سال‌ها بخاطر اتهامات متعدد جنسی تحت تعقیب قانونی است و چند سال پیش قبل از دستگیری در آمریکا ازین کشور گریخت و به فرانسه رفت. با این وجود به تازگی دادگاهی در آمریکا حکم تبرئه او را صادر کرده است.

 

فارس

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است

به گزارش جماران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

سایت خبری – تحلیلی اکسیوس در این باره نوشت: دولت جو بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که در اقدامی تلافی جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.  یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت، ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت بزرگی که در روز شنبه با شکست دادن حمله ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود  و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.»

اکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در نشست رهبران یهودی با وزیر خارجه آمریکا نوشت:  بلینکن نگفته است که اسرائیل باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل است. اما پیام وزیر خارجه این بود که حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشید.    بلینکن به رهبران یهودی گفت: «قدرت و خرد دو روی یک سکه هستند.»

به گواه یکی از افراد حاضر در این نشست وزیر خارجه آمریکا گفته این واقعیت که اردن و عربستان سعودی بخشی از تلاش دفاعی برای دفع حمله ایران بودند، بسیار مهم است و فرصت‌هایی را برای آینده باز می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره وضعیت مذاکرات برای برقراری آتش بس با حماس ادعا کرده که حماس ممکن است با این برداشت که حمله ایران به اسرائیل می تواند به درگیری منطقه ای وسیع تر منجر شود با آخرین متن توافق برای مبادله اسرا مخالفت کرده باشد. اکسیوس در ادامه به نقل از دو منبع مطلع نوشته که آنتونی بلینکن روز دوشنبه با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل صحبت کرد و پیام مشابهی را در رابطه با انتقام‌جویی احتمالی اسرائیل منتقل کرد.

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • دختر ایرانی رکورد یک آمریکایی را شکست
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • واکنش مجامع بین‌المللی به اقدامات رژیم اسرائیل درخور نیست
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • روزنامه عبری‌زبان: پاسخ ایران ناشی از اشتباه «مضحک استراتژیک» اسرائیل بود
  • اسرائیل به دنبال آتش‌افروزی در سرتاسر خاورمیانه است/حمله ایران، دفاع مشروع و پاسخ به تجاوز اسرائیلی بود