Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:14:42 GMT

با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوینده خبر آشنا شوید+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۱۰۳۷

با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوینده خبر آشنا شوید+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روباتی به نام "اریکا" یکی از تازه‌ترین اختراعات دانشمندان ژاپنی است که طبق برنامه‌ریزی قرار است یک گوینده خبر بشود.

آغاز فعالیت‌های این روبات آوریل سال جاری خواهد بود و ماموریت آن گویندگی خبر در تلویزیون ژاپن است. از مهمترین ویژگی‌های این روبات می توان به سیستم گویش هوشمند آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریکا همچنین قادر است متون آماده شده برای خودروهای بدون سرنشین را بخواند و دارای 14 حسگر مادون قرمز است. فناوری تشخیص چهره نیز از دیگر ویژگی های این روبات است.

شخصی که اریکا را طراحی کرده هیروشی ایشگورو رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه اوزاکاست که در این باره می گوید: از نظر اکثر بازدیدکنندگان اریکا یک موجود زنده است و ظاهرش به زنی 23 ساله می خورد.

به گفته این دانشمند اریکا قرار است جایگزین یکی از گویندگان خبر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوینده خبر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی کشور، طی حکمی از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد.

متن حکم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر قادر آشنا

با سلام

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده ۶ آیین‌نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید.

اهتمام برای شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققین و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است.»

قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

کد خبر 6084198

دیگر خبرها

  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران