Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار با رهبر انقلاب، آرزوی دیرین جیران یوسفی مادر شهیدان وندائی بود، زیرا می دانست در مسیر ولایت فقیه ماندن، استوارترین بخش زندگی هر فردی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق، پاسداشت نام و خاطره شهدا و مادران صبور آنها، چیزی نیست که به مناسبت ها خلاصه شود و یا بر صفحه کاغذ تقدیر به نگارش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی از مادرانی که از همه زندگی برای تحقق ارزش های اسلام گذاشتند، کار سختی نیست ولی گاهی حق مطلب در خصوص برخی از مادران که فروتنی و استقامتشان تا به افلاک رفت، به درستی ادا نشد.

جیران یوسفی مادر شهیدان(صفرعلی، سلطان علی و محمد حسن وندائی) از اهالی روستای تیمیارت براآن شمالی بود که شهادت سه فرزند خلفش را در طول دفاع مقدس دید و همه آرزوهایش را در دیدار با رهبری خلاصه کرد زیرا به خوبی می دانست که در مسیر ولایت فقیه بودن، استوارترین بخش زندگی هر فرد است.

مادر شهیدان وندائی در تاریخ 19 بهمن 95 به دیار حق شتافت ولی آنچه از زندگی مادر شهید به وضوح می توان دید، ساده زیستی و مظلومیت او در زندگی است.

دیدار با رهبر معظم انقلاب آرزوی مادر شهید بود که در گفتگو با اصفهان شرق مطرح شد و پس از پیگیری ها، جیران یوسفی در تاریخ 24 آذر 94 به دیدار خصوصی با رهبر انقلاب نائل آمد و به آرزوی دیرینش رسید.

محمد حسن وندائی
تاریخ تولد: 1344/2/3
تاریخ شهادت: 1362/12/14
محل شهادت : طلاییه (جزایر مجنون)

جیران در مصاحبه خود با اصفهان شرق، از محمد حسن شهیدش گفت که از خدا درخواست کرده بود تا اولین شهید خانه وندایی شود، سال ۶۲و در عملیات خیبر انتظار محمد حسن برای دیدار امام حسین پایان یافت و آغاز انتظار ۱۳ ساله مادر شد.

محمد حسن علی اکبر ۱۸ساله خیبر بود و مفقودالاثر شدنش تاج مادر شهید را بر سر جیران نهاد، محمد عقد کرده بود ولی عقد آخرت را بر دنیا ترجیح داد، آرپیچی زن بود و آتش گرفتن کوله پشتی اش او را از ادامه را منصرف نکرد.

خواهرش میگفت پای برادرم به سبب ترکش حس راه رفتن نداشت ولی خدا می خواست تا با پای مجروح در راه ولایت آسمانی شود.

سلطان علی وندائی
تاریخ تولد: 1331/1/2
تاریخ شهادت: 1365/10/4
محل شهادت: کربلای 4 ام الرصاص (اروند رود)

در ادامه گفتگو مادر از اروند رود و خاطرات پاسدار شهیدش و شش یادگار به جا مانده از سلطان علی پرداخت و گفت: فرزندم مرد انقلاب و مبارزه با طاغوت بود و در اروند رود و کربلای 4 مفقودالاثر شد.

غواص کربلای ۴ جیران ۱۰ سال بعد از شهادت در آبهای رودخانه اروند به آغوش مادر بازگشت. خواب سلطان علی چه زود تعبیر شد و این جمله ای بود که مادر در ادامه گفتگو به ما گفت: سلطان علی قبل از عملیات خواب دیده بود که شهید شده و جنازه اش کوچک بود و از همه میخواست تا او او را به خاک نسپارند تا هم محله های شهید آبادی به دیدار او بیایند و تعبیر خوابش را بعد از ۱۰ سال گرفت و در لباس غواصی اش بعد از ۱۰ سال انتظار مادر و فرزندانش را پایان داد.

صفر علی وندائی
تاریخ تولد: 1348/1/7
تاریخ شهادت: 1366/1/29
محل شهادت: کربلای 10

جیران مادر شهیدی بود که پسر ۱۸ ساله اش  در بانه کردستان شهید شد و در ادامه گفتگو با لبخند خاطره قد کشیدن لحظه ای صفرعلی را برایمان بازگو کرد.

صفرعلی سن کمی داشت و حوزه درس می خواند به سبب قد کوتاهش او را به جبهه نمیبردند ولی او که عشق شهادت داشت با جایگزاری مقوا در پوتینش قد کشید و به جبهه رفت و ۱۸ساله ی سال ۶۶ کردستان ایران شد.

هم رزمش می گفت: بیرون از سنگر بودم که سنگر با اصابت تیر دشمن قرار گرفت و صفر علی از ناحیه پهلو زخمی و به شهادت رسید.


دیدار با رهبری زیباترین لحظات عمر مادربزرگم بود

رقیه وندائی دختر پنجم شهید سلطان علی وندائی در گفتگو با اصفهان شرق، از لحظات دیدار مادربزرگش با رهبری این چنین عنوان کرد: مادر بزرگ عزیزم تو را هنگام شوق دیدار حضرت آقا لحظه به لحظه به یاد می آورم، بی قرار و مهربان، صبور و دلسوز گاهی از زیر چادرش اشک هایی را می دیدم که آرام آرام از صورتش پاک می کرد و زیر لب ذکر می گفت و سلام و صلوات می فرستاد و گاه گاهی ما فرزندان را کوتاه نصیحت می کرد؛ دلش پر بود از زمانه آرام در گوشت می گفت چادرت! میگفت اگر زمان یک بار دیگر به عقب برگردد از شهادت فرزندانم هرگز پشیمان نخواهم شد اما پشیمان می شوم که فرزندانم اشکی ریختند و از دلتنگی و دوران کودکی در خلوتشان گریستند!! انگار سالهای دیدار حضرت اقا در گوشه قلبش که بایگانی بود را با هر بهانه ای با هر نگاهی با هر کلامی به ما می فهماند.

دختر شهید دوم خانواده وندائی از صبر بی پایان مادر بزرگ سخن به میان آورد و ادامه داد: اعتقادات محکم و استوارش، ساده زیستی و نجابتش، فروتنی و خود دار بودنش و خلوت های شبانه و بیصدایش برای ما مدال افتخار است و وجودش هیچ گاه از ائمه جدا نشد و راضی به رضای الهی بود به گونه ای که راهش راه حسین، عشقش بین الحرمین و آرزوی آخرش دیدار خانه خدا بود.

وی اظهار کرد: همانگونه که فرزندانش را فدای دین و اسلام و وطن کرد، در هر زمان و مکان قاطع و با مشتی کوبنده تا پای جان از ولایت دفاع می کرد و روزی که به دیدار حضرت آقا مشرف شدیم در جواب ایشان می گفت جانم فدایت برایمان دعا کن.

این فرزند شهید در پاسخ به اینکه وظیفه و رسالت فرزند شهید بود را چگونه انجام خواهید داد، گفت: در این زمانه که سال ها از جنگ و انقلاب میگذرد، من چیزی از جنگ و شهادت پدر به یاد نمی آورم زیرا کوچک بودم و جز قاب عکسو خاطرات دست و پا شکسته چیزی به یاد نمی آورم ولی هر چه بزرگتر می شوم و هر چه از آن زمان ها دورتر هستم، قلبم بیشتر به درد می آید و تازه میفهمم کجای دایره زندگی ایستاده ام و به دنبال بهانه ام تا با پدر خلوت کنم و کتاب هر روزم وصیت نامه پدر است.

رقیه از حضور نیافتن مسئولان در مراسم وداع پیکر مادربزرگش رنجیده خاطر بود و تصریح کرد: در لفافه سخن نمی گویم، اما برای این مملکت که شهداء در رتبه اول قرار دارند و نام و یادشان همه جا اول هست. می توانم بگویم مظلوم به دنیا آمد، مظلومانه زیست و در نهایت مظلومانه به خاک سپرده شد.

طاهره وندائی فرزند اول شهید سلطان علی بود و با قلبی صبور و فکری وسیع از مادربزرگش این گونه گفت: در آخرین سفر که با او کربلا بودم گفت که این آخرین سفرم است و وقت آن رسیده که امامان به سراغ من بیایند و این چنین شد و چهل روز بعد از بازگشت از کربلا به دیار حق شتافت.

به گزارش اصفهان شرق، امروز مصادف با 19 بهمن 96 اولین سالگرد مادر شهیدان وندائی در روستای تیمیارت از توابع براآن شمالی شهرستان اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079577 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • مراسم تشییع پیکر مطهر ۴ شهیدتازه تفحص شده - اصفهان
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • کودکان گمشده غزه در حسرت دیدار پدر و مادر
  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت