Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضرورت چابک‌سازی بدنه دولت، گفت: کوچک‌سازی ساختار دولت تکلیفی است که در قانون برنامه ششم توسعه تصویب شده و در برنامه‌های ۵ ساله قبلی هم بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن طور که باید و شاید دولت‌ها به این مصوبه عمل نکرده‌اند، ادامه داد: تاکنون در جا‌هایی هم که به این مصوبه عمل شده به صورت متناقض و غیر متوازن بوده که برآیند نهایی آن گسترده و وسیع‌تر شدن بدنه دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی تصریح کرد: یکی از مواردی که بعضا به دولت‌های قبل ایراد گرفته می‌شد، این بود که اقداماتشان منجر به توسعه تشکیلاتی شده و این توسعه تشکیلاتی یکی از عوامل سوء مدیریت آنان قلمداد شده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه تنها وزارتخانه‌ای بود که تجدید ساختار و چابک‌سازی دولت را رعایت کرد، افزود: وزارت امور خارجه ۵ معاونت را بدون آنکه به توسعه تشکیلاتی منجر شود، ساماندهی کرد.

رحیمی با بیان اینکه تکلیف محوری وزارت امور خارجه راه‌اندازی معاونت دیپلماسی و اقتصادی بود، متذکر شد: وزارت امور خارجه با حذف سه معاونت منطقه‌ای، هم معاونت سیاسی و اقتصادی را احیا کرد و هم درایتی به خرج داد که این مسئله منجر به توسعه تشکیلاتی نشود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه متاسفانه در وزارتخانه‌های دیگر و همچنین بدنه دولت با توسعه تشکیلاتی مواجه هستیم، گفت: در این زمینه می‌توان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد که سازمانی کاملا عریض و طویل شده و به مسئله کوچک‌سازی توجه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت در لایحه بودجه ۹۷ نگاه خوبی به مسئله کوچک‌سازی داشته و هم بودجه شرکت‌های دولتی را کاهش داده و همه آن‌ها را به طور کامل مشمول مالیات کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳