Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی قزوین از پیگیری موضوع قطع شبانه درختان کنار دانشگاه آزاد اسلامی و در حاشیه آزادراه قزوین-زنجان خبر دادند.

سیاوش شمسی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این موضوع و دلیل این اقدام را توسط کارشناسان خود مورد بررسی قرار می دهیم.
وی اضافه کرد: تعرض به محیط زیست پذیرفته نیست و باید هر فعالیت عمرانی خود را به گونه ای پیش ببریم که کمترین آسیب را به طبیعت و محیط زیست از جمله درختان وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هنوز از دلیل اصلی قطع شبانه این درختان اطلاع ندارم ولی به هر دلیلی نیز که باشد این عمل از سوی منابع طبیعی نفی می شود.
علی اکبر اسدالهی اضافه کرد: با توجه به اهمیت درختان در حفظ دمای کره زمین و تاثیر کاهش دهنده آن بر پدیده گرمایش جهانی و تولید اکسیژن که عامل اصلی حیات انسان و دیگر جانداران است باید به توسعه درختکاری بپردازیم نه اینکه آنها را قطع کنیم.
وی ادامه داد: کاشت نهال در حاشیه آزادراه ها بر عهده منابع طبیعی است ولی مسئولیت نگهداری آن بر عهده شهرداری ها است.
اسدالهی ادامه داد: برای تغییر کاربری ها می توانیم به گونه ای عمل کنیم که منجر به قطع درختان نشود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز در تماس خبرنگار ایرنا با وی پاسخگویی در خصوص این اتفاق را به وقت اداری موکول کرد.
محمدصادق مظفری همچنین گفت: احتمال بر این است که قطع درختان برای استفاده اراضی برای جاده سلامت باشد ولی پاسخ قطعی من در وقت اداری ارایه خواهد شد.
برخی تصاویر و فیلم های پخش شده در شبکه مجازی در شب گذشته نشان می دهد عده ای با ماشین آلات سنگین در حال قطع درختان حاشیه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند.
میزان و حجم درختان قطع شده در این محدوده هنوز مشخص نیست.
7390**3013
خبرنگار :گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بذر گیاهان مرتعی در راور

هادی صادقی گفت: در اولین سال اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال با مشارکت بهره برداران منابع طبیعی شهرستان بیش از دو هزار گلدان حاوی بذر گیاهان مرتعی و درختان جنگلی همچون بادام کوهی، قره داغ، اسکنبیل تولید که بذرهای سبز شده پس از بدست آوردن شرایط مناسب به عرصه‌ها و مناطق مستعد استقرار وادامه دوره رشد منتقل خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری راور بیان کرد: کاشت بذر گیاهان مرتعی و تولید نهال در راور آغاز و با هدف تحقق و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت بهره برداران ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • آزاد سازی اراضی ساحلی در شهرستان بابلسر
  • کاشت بذر گیاهان مرتعی در راور
  • تحویل ۸۵ طرح آموزشی در قالب ۴۵۰ کلاس درس به همت خیران
  • نصب تابلوی معرفی برای تعدادی از درختان کهنسال و نادر شهرستان زیرکوه
  • نصب تابلوی معرفی برای درختان کهنسال و نادر شهرستان زیرکوه
  • پارک حاشیه‌ای در خیابان پیغمبریه، ممنوع
  • اسرار سروهای ۳۳۰۰ ساله «بان‌سرو» ایلام