Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارناوال های شادی و عروسی در یاسوج نارضایتی شهرندان یاسوجی را به دنبال دارد به گونه ای که بدون هیچ ترسی ساعت دو شب با بوق زدن در خیابان ها ویراژ می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، ازدواج از سنت های رسول اکرم(ص) و هیچکس مخالف این سنت نیست چرا که طبق ایات و احادیث هر کس ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده است و ازواج برکاتی زیادی برای یک فرد مجرد می تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رواج ازدواج های آسان یکی از مهمترین برنامه ها است که باید بر روی آن بیشتر تمرکز شود برگزاری عروسی های تشریفاتی و یا برگزار نکردن چنین عروسی هایی هیچ کدام ضامن خوشبختی زن و شوهر نیستند تنها عشق و علاقه است که زندگی را خوب یا بد می کند.

در زمان های گذشته وقتی می خواستند عروس را بد رقه خانه داماد کنند افراد زیادی با اسب و یا بدون اسب عروس را تا خانه داماد بدرقه می کردند نه مزاحمتی بود و نه سر و صدا و نه بوق و جیغ کشیدنی چیزی که امروزه تغییر کرده است و چهره ای آزار دهنده به خود گرفته است.

 

امروزه موتور ها و ماشین ها جایگزین این اسب ها شده اند و بوق و جیغ کشیدن ها جایگزین سکوت بدرقه عروس به خانه داماد شده است و این باعث ایجاد ناراحتی های زیادی برای مردم شده است به گونه ای که گلایه مندی مردم را به دنبال دارد چرا که ورود تعداد زیادی خودرو در یک زمان به خیابان ترافیک زیادی را ایجاد می کند و از طرفی مزاحمت های صوتی زیادی را نیز همراه دارد.

 کارناوال های شادی عروسی گویا این روزها تغییر کاربری داده اند و تنها به مراسمی برای دور هم جمع شدن چند جوان و رژه رفتن در خیابان ها با سرعت زیاد تبدید شده است و اینکه به بهانه این عروسی سر خود را از شیشه ماشین بیرون بیندازند و داد و فریاد کنند.

این مراسم ها گاهی وقت ها تا ساعت دو بعد از نصف شب ادامه دارد و بدون اینکه از کسی ترسی داشته باشند صدای موسیقی آنها تا هفت کوچه را پوشش می دهد و مردم می مانند با این مزاحمت های شبانه آن کودکی که با این صدا بی قرار است و نمی خوابد و آن مریضی که به محیطی با آرامش نیاز دارد هیچکدام آرام نیستند.

شهر یاسوج نیز از این ماجراهای شبانه دور نیستند و مردمی که در برخی از خیابان های نزدیک به بلوار مطهری، شهرک امام حسین و خیابان های ابوذر زندگی می کنند شب های زیادی این وضعیت را تجربه کرده اند مردم آزاری هایی که ساعت دوشب سه شب با صدای بوق ماشین و داد و فریاد ها ایجاد می شود.

این کارناوال ها در حالی در حال انجام است که نیروی های انتظامی سراسر کشور موظف است به آنها برخورد کنند چیزی که قبلا مشاهده می شد اما اخیرا کمتر دیده می شود و این مراسمات بدون هیچ ترسی در حال مردم آزاری است.

باید گفت راه‌اندازی کاروان عروسی برای خوشبختی زوجین و آینده مشترک آنها اثر مطلوبی ندارد و فقط می‌تواند موجب شادمانی و بدرقه همراهان برای رساندن عروس و داماد به خانه مشترکشان باشد، ولی اینکه این موضوع چرا موجب شده تا آسایش مردم مورد توجه نباشد جای سئوال دارد.

حقوق شهروندی یک مسئله بسیار مهم است که هموراه همه ما باید مورد توجه قرار بگیریم اینکه من می خواهم شاد باشد نباید موجب سلب آسایش از دیگران شود پس نباید با این کار به حقوق دیگران تجاوز کنیم هنوز رعایت حقوق شهروندی برای افراد جامعه درونی نشده است چون آموزش‌های شهروندی آن گونه که باید به افراد جامعه آموزش داده نشده است.

پلیس وظیفه ایجاد آسایش و راحتی برای همه مردم را دارد انتطار می رود که با این کارناوال های شادی برخورد قانونی  لازم انجام شود تا دیگر شاهد حضور در مراسمات در ساعات استراحت مردم نباشیم.

انتظار میرود نیروی انتظامی با این کارناوال ها که نیمه های شب اشایش را از مردم گرفته اند برخورد شود چرا که ممکن است فردی در خانه بیمار روانی داشته باشد و با این سر و صداها وضیعت بدترییدا کند گاهی نیز این مراسمات به حادثه ای تلخ تبدیل شود که نمونه های زایاد در استان داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

بیشتر بخوانید؛ ۲۲ نفر از عاملان یک درگیری و تیراندازی در هویزه دستگیر شدند

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229414 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است