Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه قم با بیان اینکه وجود تبعیض برای جامعه آزاردهنده است،گفت: مسئولان باید کاری کنند که مردم ناراحت نشوند، چراکه مردم از فسادهایی که در جامعه اسلامی رخ می‌دهند گلایه‌مند هستند، بنابراین هیچ فردی نباید مسئولیت گریز باشد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم نخستین یادواره شهدای یگان حفاظت شخصیت‌ها که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: همایش بزرگداشت شهدای یگان حفاظت از شخصیت‌های سپاه علیبن ابیطالب (ع) نخستین همایشی است که به‌ پاس فداکاری‌های یگان حفاظت شخصیت‌های سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) تشکیل‌شده است، از این‌رو باید از کلیه افرادی که برای برگزاری این همایش زحمات فراوانی کشیده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهدای یگان حفاظت ارزش و جایگاه بالایی دارند، افزود: خداوند در 10 آیه قرآن کریم از شهدا تکریم و بیان کرده که گناهان آنان آمرزیده شده و بر بهشت وارد می‌شوند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه شهدا دارای ویژگی‌هایی هستند که زایل شدنی نیست، تصریح کرد: شهیدان در آخرت همچون انبیای الهی، عالمان و پرهیزگاران شفعای ما هستند.

وی با طرح سؤالی پیرامون مقام و جایگاه شهدا، خاطرنشان کرد: مقام و جایگاه شهدا به این دلیل ارزشمند بوده که اولویت آنان دین بوده است، بنابراین فردی که حریم خداوند را حفظ کند خداوند نیز حریم آنام را حفظ خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری برخورداری از روحیه ایثار و شهادت را از دیگر ویژگی‌های شهید دانست و عنوان کرد: ایثار به معنای این است که فرد فدای رهبر و دین شود، از این‌رو باورهای ملت ما ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا باید از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دق کند، ابراز کرد: با عزت و اقتدار این انقلاب را به سال چهلم خود خواهیم رساند، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئولیت‌پذیری شهدا را دلیل دیگر مقام و جایگاه بلند آنان خواند و عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوانان را به دنبال خواهد داشت.

وی به وظیفه امروز در جامعه کنونی اشاره و ابراز کرد: مسئولان و مردم باید نخستین وظیفه خود بعد از 39 سال را، حرکت بر اساس دین در زندگی خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وجود تبعیض برای جامعه را آزاردهنده دانست و بیان کرد: مسئولان باید کاری کنند که مردم ناراحت نشوند، چراکه مردم از فسادهایی که در جامعه اسلامی رخ می‌دهند گلایه‌مند هستند، بنابراین هیچ فردی نباید مسئولیت گریز باشد.

وی به آسیب‌های فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد:امروز فضای مجازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب قتلگاه است، از این‌رو باید مواظب باشیم تا فرزندان ما در این قتلگاه نیفتند.

انتهای پیام/م

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز کارگر اظهار داشت: عدالت قوام بقا یک نظام است و عدل مایه بقا یک نظام و سلامت حرکت یک نظام به سمت اهداف خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: عدالت به معنای قانون مداری و حرکت حسب قانون و انجام به موقع هر کار در بستر و منظومه قانون است.

وی بیان داشت: در واقع اگر کسی خلاف قانون عمل نماید یا حرکتی کند که در مسیر قانون نباشد این از منظومه عدالت خارج شده و بی تردید ضربه سخت به شخصیت مجموعه، و در کلان به هندسه و جغرافیای نظام وارد می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: تمام بزرگان عرصه محاسبات عناوین انسانی بیان کردند، بین ظلم و عدل شیء سومی نیست یعنی اگر انسان عدالت به خرج ندهد خود عدم اجرای عدالت ظلم است.

امام جمعه بوشهر گفت: در نظام اسلامی تمام ارکان نظام به ویژه حوزه اجرا که کاملاً نظام مردمی را مدیریت می‌کند باید مظهر عدل نظام اسلامی باشد و تجلی عدالت به گونه‌ای باشد که مردم طعم آن را از سوی مسئولان بچشند.

وی بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری روی تحقق و تجلی عدالت بسیار تاکید کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری کشور یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است و رشد و نظارت و توسعه فزاینده ای در عرصه جعل و انشا قانون پیدا کرده و نسبت بر نظارت بر حسن اجرای قانون و رسیدگی به امور مبنایی و مقصدی شکایات دارای وظایف خطیری است گفت: یکی از توفیقات دیوان بروز بودن در عرصه رسیدگی به پرونده‌ها است و با وجود کمیسیون‌ها، تمامی پرونده‌های عدالت اداری کشور ظرف یک هفته به پایان می‌رسد. این نشان از تسلط بر قانون و اجرای سریع آن است.

امام جمعه بوشهر گفت: دیوان عدالت اداری یک فرصت است هم مراقبت از اجرای عدالت می‌کند و خود مظهر عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفاتی که رخ می‌دهد به جهت عدم اطلاع از وضع قانون یا اطلاع از قوانین جدید است، که توسط مسئولان اجرایی گاهی صورت می‌گیرد به ویژه در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات. بنابراین آموزش‌های لازم قبل از حضور در منصب برای همه مسئولین الزامی است که نه خود شخص آسیب ببیند و نه آسیب برساند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: در یک سال گذشته که کتابچه تفریق بودجه را مطالعه کردم بیش از ۹۰ درصد از تخلفات به علت عدم اطلاع از قوانین بود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع آموزش‌های لازم قبل از ورود به مسئولیت بسیار لازم است.

امام جمعه بوشهر گفت: وضع قوانینی که این قوانین به شکل موجبه جزئیه هستند و این قانون با قانون کلی آن هماهنگ نیست، باعث شده تا در جعل قوانین چه ملی و چه استانی با تزاحم قانونی یا تعارض قانونی مواجه شویم، به همین خاطر باید به مجموعه جغرافیای قوانین مسلط بود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: بسیاری از مدیران بسیار موفق هستند هم از جهت اطلاعات و هم اجرا؛ لازم است مدیران موفق در عرصه اجرای قوانین تشویق شوند. همچنین در کنار این کار، کارگاه‌های آموزشی توسط کار ویژه‌ها برگزار شود

کد خبر 6094781

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت