Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، 41 پروژه آبیاری تحت فشار با مساحت 700 هکتار و اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال، 15 طرح احداث کانال‌های بتنی و لوله گذاری انتقال آب شامل 5 هزار و 900 متر کانال انتقال آب با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال و 6 هزار و 300 متر خط انتقال آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، یک واحد گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک با مساحت 4 هزار و 600 متر مربع، سطح زیر کشت 3 هزار و 600 متر و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال، یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 4 هزار و 600 قطعه در هر دوره با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال و یک واحد پرورش بوقلمون ماده با ظرفیت 5 هزار و 500 قطعه در دوره با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال مجموع پروژه های کشاورزی مورد افتتاح شهرستان زنجان در ایام الله دهه فجر به شمار می رود که با افتتاح واحد گلخانه هیدروپونیک واقع در روستای سهرین توسط استاندار، تمامی پروژه های فوق به طور نمادین به بهره برداری رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است، شهرستان زنجان در حال حاضر دارای 67 واحد گلخانه ای با سطح 22 هکتار است که 12 هکتار گلخانه توت فرنگی، 5 هکتار گلخانه سبزی و صیفی، 3 هکتار گلخانه تولید نهال، 1.5 هکتار گلخانه تولید نشاء و 5 هزار متر مربع گلخانه پرورش گل های زینتی را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این مراسم، پروژه پرورش بوقلمون مادر گوشتی را یکی از مهم ترین پروژه‎‌های مورد افتتاح بخش کشاورزی استان در ایام الله دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه، استان زنجان سهم 60 درصدی در تولید جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در سطح کشور خواهد داشت.

دکتر حسین جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود، عنوان کرد: شهرستان زنجان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در سطح کشور محسوب می شود.

وی افتتاح پروژه بوقلمون مادر گوشتی را گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام زنجیره های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجاد شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود