Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@08:51:51 GMT

مردان به این دلایل باید ویتامین E مصرف کنند!

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۲۳۰۴

مردان به این دلایل باید ویتامین E مصرف کنند!

ویتامینی که نقش مهمی در تنظیم فعالیت‌های متابولیکی و آنزیمی بدن بازی می‌کند و یکی از معروف‌ترین آنتی اکسیدان های ضد سرطان است. در نت نوشت امروز از ویژگی های ویتامین E برای مردان بیشتر بدانید.
این ویتامین به صورت قرص و مکمل بیشتر به دو صورت توکوفرول tocopherols و توکوترینولز tocotrienols تهیه می شود. هر چند ویتامین E موجود در غذاها، سبزیجات و دانه های روغنی یا بهتر بگوییم ویتامین e طبیعی از نوع آلفاتوکوفرول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویتامین E محرک آنزیم ها یا همان کاتالیزور ترشح آنزیم های بدن و به عنوان ویتامین ماهواره ای بدن معروف است. این ویتامین قابل حل در چربی نقش مهمی در سلامتی بدن و البته افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن به عهده دارد.

برای مردان ویتامین E چند خاصیت شگفت انگیز دارد:
اسپرم سالم

هر مردی وقتی تصمیم به بچه دار شدن می گیرد باید قدرت اسپرم سازی خوبی داشته باشد تا اسپرم های بدن او توانایی حرکت به سمت تخمک را داشته باشند. تحقیقات نشان داده است در مردانی که اسپرم ها ضعیف عمل می کند، ویتامین e بدن آن ها کم است. سطح ویتامین E بدن مرد ارتباط مستقیم با سلامت و حرکت اسپرم ها دارد. علاوه بر نقشی که ویتامین E در سلامت و حرکت اسپرم ها دارد در مردانی که ویتامین E بدنشان پایین است معمولا قدرت جنسی کاهش پیدا می کند.

سلامت قلب
این ویتامین از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می کند. به همین دلیل ویتامین سلامت قلب، رگ های خونی و عروق محسوب می شود. مردانی که به اندازه کافی ویتامین E مصرف می کنند معمولا دچار حمله های قلبی و سکته های مغزی نمی شوند. بیماری های قلبی هم با حضور ویتامین E مجال بروز ندارند.

سرطان
این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و هر جا آنتی اکسیدان حضور داشته باشد سرطان جایی برای جولان دهی پیدا نمی کند. ویتامین E با از بین بردن رادیکال های آزاد از بروز استرس اکسیداتیو و بیماری های دوره ای و مزمن پیشگیری می کند. سلامت پوست، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات از دیگر مزایای ویتامین E برای بدن مردان است.

سیستم ایمنی بدن
آنتی اکسیدان ها همیشه باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی شده، بدن کمتر در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می گیرد. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که با دو روش سطح سیستم ایمنی را افزایش می دهد. اول این که اجازه نمی دهد پاتوژن های خارج از بدن به آن وارد شوند و ایجاد بیماری کنند. روش دوم ویتامین e کمک به درمان و کنترل بیماری های مزمن و دوره ای در داخل بدن است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟