Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@18:30:54 GMT

سوگواره نگین شکسته برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۲۹۱۴

استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: ضروری است برای تبیین جایگاه حضرت فاطمه(س) برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شود و این حقی که نادید گرفته شده، ادا شود. امیدواریم در این جمهوری اسلامی که به فضل پروردگار تنها کشوی است که افتخار دارد مذهب تشیع را دنبال می‌کند و در این دهه فجر، این برنامه‌ها هرچه بیشتر و با تبیین جایگاه آن حضرت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: آیت‌الله سیدجعفر سیدان در آیین سوگواره نگین شکسته در حسینیه آل یاسین اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) الهی و جامع کمالات و نیز آموزنده حقایق بود. ایشان خلقت نوری داشته و پیش از خلقت در این عالم در عوالم نوری برنامه‌های مهمی در ارتباط با حضرتش و پدر و همسرو وفرزندان بزرگوار ایشان رخ داده است. در قرآن کریم نیز اشاره به این خلقت شده است.

وی ادامه داد: این امر در ماجرای سجده ابلیس به آدم دیده می‌شود که خداوند به ابلیس می‌فرماید مگر از «عالین» بودی که سجده نکردی و گرنه این کار تو مردود است. پیامبر(ص) در خصوص عالین فرمود: اینها کسانی هستند که پیش از خلقت آدم هزاران سال قبل آفریده شده‌اند و اینها من، علی، فاطمه، حسن و حسین هستیم.

سیدان ادامه داد: خداوند حضرت فاطمه(س) را پیش از خلقت ایشان امتحان کرد که این اشاره به همین خلقت نوری دارد. بنابراین جایگاه این بزرگواران از چنین اهمیتی برخوردار است. همچنین وجود مبارک ایشان از مصادیق آیات تطهیر، مباهله، قربی و اطعام به تصدیق تمام امت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در خطبه فدک یک دنیا معارف در مسایل مختلف الهی بیان کرده‌اند و دنیایی از عظمت علمی و اخلاقی را نشان داده‌اند. منبع: ایرنا برچسب ها: نگین شکسته ، سوگواره ، حضرت فاطمه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود