Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد حجت الاسلام سید محمود علوی در نخستین مجمع عمومی دانش آموختگان دانشگاه فردوسی در مشهد افزود: پیش از دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که مراسم روز 16 آذر در دانشگاههای محدودی برگزار می شد و در مقابل شاهد حرکتهای اعتراض آمیز، تعرض به اموال عمومی و نا آرامی توسط دانشجویان در خیابانها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تدبیر دولت سال به سال دایره برنامه های گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاهها گسترده تر شده و در هیچ دانشگاهی شاهد هنجارشکنی نبوده ایم. اگر بر اراده استاد، دانشجو و مدیریت دانشگاه تکیه کنیم هیچ نگرانی در حوزه امنیت در دانشگاهها نداریم.

وزیر اطلاعات گفت: هر فردی که مرتکب ناهنجاری می شود بخاطر ذلتی است که در درون خود احساس می کند. احساس حقارت ریشه بسیاری از ناهنجاریها است. اگر حرمت افراد جامعه شکسته شود باید آماده چالشهای امنیتی در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: باید مردم را باور کنیم زیرا آنها بزرگترین بازدارنده تهدیدات خارجی و مهمترین عامل پایداری و ثبات امنیت کشور هستند.

برای تامین امنیت ضمن اینکه باید توان نظامی خود را تقویت کنیم می بایست سایر برنامه ها را نیز به منظور ثبات امنیت برای مردم و به کمک مردم به پیش بیریم. امروز وزارت اطلاعات وزارتخانخه ای است که امنیت را برای مردم، با مردم و همراه مردم برای کشور تامین می کند.

 

حجت الاسلام علوی ادامه داد: همچنان که شکوفایی در عرصه اقتصاد نیاز به امنیت اقتصادی دارد یا هنرمند برای شکوفایی استعداد خود نیازمند آرامش است، دانشگاه هم برای شکوفایی نیاز به امنیت و آرامش دارد. آرامش نیز در عرصه پرسشگری دانشجو و پاسخگویی استاد است.

وی گفت: امنیت را برای دانشگاه نه بر دانشگاه، برای اقتصاد نه بر اقتصاد، برای هنرمند نه بر هنرمند و در کلام آخر امنیت را برای جامعه و با مشارکت مردم ایجاد می کنیم و یک جامعه اطلاعاتی 80 میلیون نفری تشکیل می دهیم.

وزیر اطلاعات افزود: امنیت علاوه بر دانش پایه بودن باید مردم پایه باشد. چنانچه امنیت باید بر اساس کرامت و احساس شخصیت مردم در جامعه شکل گیرد در این صورت یک امنیت خدشه ناپذیر و با ثبات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر آحاد جامعه احساس امنیت و شخصیت کند دیگر کسی دنبال ناهنجاری نمی رود. ناهنجاریها در جامعه ناشی از احساس کمبود و سستی شخصیت افراد است.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی مظهر نصرت الهی در نقطه یاس و ناامیدی و مظهر اراده ملی برای کمک به مستضعفان جهان بود. در شرایطی که قدرت گرفتن ضعفا و به حکومت نشاندن آنها چندان محتمل به نظر نمی رسید انقلاب اسلامی ثابت کرد با اراده پروردگار و نصرت الهی مستضعفان می توانند صاحب همه چیز شوند.

وی افزود: پایداری و پایمردی مردم در مسیر انقلاب تضمین کننده پیروزی و دستیابی به اهداف انقلاب است. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده اگر مردم در مسیر الهی ثابت قدم باشند درهای گوارای دستیابی به آرامانها را به آنها می دهد و درهای بهشت بر آنها گشوده می شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام خمینی(ره) در دوران انقلاب 2 بار پرچم مبارزه را بر افراشت در صورتی که در هر 2 بار تحلیگران سیاسی مبارزه را امر ناشدنی می دانستند. در دوران ملی شدن صنعت نفت همه خواستگاههای انقلاب سرخورده شده بودند و به سمت کارهای آموزشی فرهنگی روی آوردند. سرخوردگی بر مبارزان انقلاب مستولی شده و بسیاری از افراد صحنه مبارزه را ترک کرده بودند اما در این شرایط امام خمینی(ره) دانشگاهیان، بازاریان و فرهنگیان را به صحنه مبارزه آورد.

وی گفت: در آن زمان جوانانی که می خواستند علیه رژیم ستمشاهی مبارزه کنند برای اینکه دین خود را داشته باشند و در کنار آن بتوانند مبارزه کنند مجبور بودند ترکیبی از اسلام و سوسیالیسم را از خود نشان دهند اما امام خمینی(ره) با دادن هویت به دانشجویان توانست انجمنهای اسلامی را در دیگر کشورها فعال کند و همچنین در داخل کشور دانشجویان به کمک امام(ره) دارای اعتماد به نفسی شدند که خود را نه یک سوسیالیست مسلمان بلکه یک مسلمان دارای ارزشهای انسانی معرفی نمودند.

حجت اسلام علوی افزود: اسلام با وجود امام خمینی(ره) در دانشگاهها جان تازه ای گرفت و جنبش دین در دانشگاه حیات مجدد یافت و بعد از انقلاب درخشش دانشگاهها در عرصه های مختلف علمی تحقیقی به منصه ظهور رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: برخی از دولت‌های جهان عرب که در زمینه فرصت‌های اقتصادی و آزادی‌های سیاسی با مردمانشان همسو نیستند، مدت‌هاست که با افزایش نارضایتی از روابط با [رژیم]اسرائیل و حامی اصلی آن، آمریکا مواجه شده اند. اکنون جنگ غزه و همدستی دولت‌های عربی با تل آویو گسست دیرین میان حاکمان و مردم را افزایش داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: چند هفته پیش و هنگامی که صد‌ها نفر در مرکز شهر قاهره برای تظاهرات در همبستگی با غزه تجمع کردند، ماموران امنیتی ۱۴ معترض را دستگیر کردند. در ماه اکتبر و در تظاهرات دولتی حامیان فلسطین نیز ده‌ها نفر پس از سردادن شعار‌هایی در انتقاد از دولت مصر بازداشت شدند که بیش از ۵۰ نفر آنها کماکان پشت میله‌های زندان هستند.

این گزارش اضافه کرده است: در مراکش نیز ده‌ها نفر در تظاهرات‌های طرفداران فلسطین تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و یا به دلیل انتقاد از نزدیکی حکومت به [رژیم]اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شده اند. در عربستان سعودی که به دنبال توافق عادی سازی روابط با [رژیم]اسرائیل بوده و در امارات متحده عربی که پیشتر به چنین توافقی دست یافته، مقام‌ها آنچنان نسبت به ابراز کوچکترین مخالفتی حساسیت نشان داده اند که بسیاری از مردم وحشت دارند در مورد این موضوع صحبت کنند.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل، دولت اردن که از یک سو اکثریت جمعیتش را فلسطینیان تشکیل داده و از سوی دیگر با [رژیم]اسرائیل و آمریکا همکاری نزدیک دارد، از اوایل اکتبر تاکنون دست‌کم یک هزار و ۵۰۰ نفر را بازداشت کرده است. این رقم شامل حدود ۵۰۰ نفری می‌شود که در ماه مارس و در جریان برپایی یک تظاهرات بزرگ در برابر سفارت [رژیم]اسرائیل در امان دستگیر شدند.

نیویورک تایمز در این گزارش اعلام کرد: رژیم‌های خودکامه عربی که به ندرت مخالفت را تحمل می‌کنند، حساسیت خاصی نسبت به کنشگری پیرامون آرمان فلسطین دارند. فعالان عرب دهه هاست که مبارزه عدالت طلبانه برای فلسطینی‌ها را به مبارزه برای حقوق و آزادی‌های بیشتر در داخل کشورهایشان پیوند می‌دهند. برای آنها، [رژیم]اسرائیل نماد نیرو‌های مستبد و استعمارگری است که مانع رشد جامعه خود شده اند.

در این گزارش آمده است: در مصاحبه‌هایی که در سراسر مصر، مراکش و کشور‌های حوزه خلیج فارس - از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و کویت - انجام شد، بسیاری از شهروندان آرمان فلسطین را مبارزه عدالت طلبانه و [رژیم]اسرائیل را نماد ظلم و ستم دانسته و در برخی موارد، مراودات حاکمان خود با تل آویو را ورشکستگی اخلاقی توصیف می‌کنند.

نیویورک تایمز اضافه کرده است: پس از توافق بحرین، مراکش و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با [رژیم]اسرائیل و گام‌های همراستای عربستان، جنگ اخیر خشم مردم این کشور‌ها را نه تنها نسبت به [رژیم]اسرائیل، بلکه علیه رهبران عرب که مایل به همکاری با آن هستند، برانگیخته است. این واقعیت که برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از ابزار‌های اسرائیلی برای نظارت بر منتقدان خود استفاده کرده اند، این برداشت را به حقیقت نزدیک‌تر می‌سازد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از دولت‌های عربی سعی کرده اند با لفاظی‌های تند در محکومیت جنگ [رژیم]اسرائیل، خشم مردم را مهار کنند. به گفته تحلیلگران، با این حال، مزایای عملی روابط با [رژیم]اسرائیل نزد این دولت‌ها آنچنان زیاد است که از قرارداد‌های صلح صرف نظر نمی‌کنند. مصر، اولین کشور عربی که با [رژیم]اسرائیل صلح کرد، در طول سال‌ها مبارزه مشترک با ستیزه جویان در شمال شبه جزیره سینا، یک مشارکت امنیتی تنگاتنگ با همسایه خود برقرار کرده است. مصر و [رژیم]اسرائیل همچنین برای محاصره غزه و مهار حماس همکاری کرده اند. قاهره نیز برای جلوگیری از هجوم سیل عظیم آوارگان فلسطینی از غزه به همکاری تل آویو نیاز دارد.

در این گزارش آمده است: کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی، مدت‌هاست که ارتباطات امنیتی مخفیانه با [رژیم]اسرائیل را که ایران را بزرگ‌ترین تهدید علیه خود می‌داند، حفظ کرده و با بهره برداری از راهبرد "دشمنِ دشمنِ من"، راه را برای مذاکرات عادی سازی هموار کردند. انتقاد از این تدابیر نادر است چرا که بسیاری از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس تمام اشکال اعتراض و سازماندهی سیاسی را ممنوع کرده اند.

بر اساس این گزارش، در گذشته، برخی از رهبران منطقه به مردم مستاصل خود اجازه می‌دادند تا با اقدام‌های عملی در حمایت از فلسطین و مبارزه با [رژیم]اسرائیل، خشم خود را خالی کنند، اما اکنون که بسیاری از شهروندان عرب، حکومت‌های خود را در رنج مردم غزه دخیل می‌دانند، حمایت از فلسطین با حساسیت بیشتری روبرو می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد