Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:57:13 GMT

ترامپ خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۳۷۸۰

ترامپ خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شد

در حالی که مقامات پاکستانی نقش هند در افغانستان را غیر قابل تحمل دانسته‌اند، اما رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در تماس تلفنی با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواستار افزایش نقش این کشور در افغانستان شده است. ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی درباره وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش  رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر هند درباره لزوم تامین امنیت در افغانستان و تعهدات دو کشور در قبال افغانستان گفت‌گو کردند.

 آمریکا  در استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا نقش ویژه برای هند تعریف کرده است و دونالد ترامپ بار دیگر خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شده است.

این در حالی است که آمریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان کشور رقیب هند را متقوف کرده و اسلام‌آباد را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

در حال حاضر پس از آمریکا، کشور هند از بزرگترین حامیان مالی دولت افغانستان محسوب می‌شود و کمک‌های این کشور به افغانستان در سال‌های اخیر به صورت مستمر افزایش یافته است.

پیش از این نیز هند با اعلام آمادگی برای کمک‌های نظامی به دولت افغانستان تعهد سپرده بود تا تسلیحات مورد نیاز نیروهای ارتش افغانستان را تهیه کند.

اما این موضوع سبب نگرانی مقامات پاکستانی شد تا جایی که «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر این کشور نقش سیاسی و نظامی هند در افغانستان را برای اسلام‌آباد غیرقابل قبول خواند.

اخیرا تنش‌های بین دو کشور افزایش یافته است و اشرف غنی در تماس با مودی به صورت تلویحی پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.

وی از مودی خواسته بود تا تلاش‌ها برای منزوی کردن کشورهای حامی تروریسم افزایش یابد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار"هند"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا از دست ترامپ خارج می‌شود پشت پرده وتوی روسیه / آمریکا: ببینید، روسیه حامی دیکتاتوری است!

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت