Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - به مناسبت دهه مبارک فجر، چند پروژه برق رساني، خدماتي و صنعتي در شهرستان هاي آستانه اشرفيه و املش در شرق استان گيلان به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا رئيس اداره برق آستانه اشرفيه در خصوص بهره برداري از اين پروژه ها گفت: براي بهره برداري از اين پروژه هاي برق که بصورت نمادين در روستاي کشل آزاد محله بخش مرکزي آستانه اشرفيه صورت گرفت، حدود 21 ميليارد ريال هزينه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد رسول اشرف ادامه داد: تقويت و اصلاح شبکه هاي برق رساني ، احداث پست ها ، ترانس ها و تابلو هاي برق رساني ، احداث خطوط برق رساني و ... از جمله طرح هاي اداره برق اين شهرستان است.
وي با بيان اينکه 105 روستاي شهرستان آستانه اشرفيه از نعمت برق برخوردارند، تصريح کرد: هم اکنون 63 هزار مشترک در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان تحت پوشش اين اداره قرار دارند.
براساس گزارش ديگري از خبرنگار ايرنا ، طرح بهينه سازي بخش زايمان بيمارستان کوثر آستانه اشرفيه در دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد.
براي بهينه سازي و تجهيز امکانات بخش زايمان اين بيمارستان که در فضايي به مساحت 260 مترمربع صورت گرفته، حدود شش ميليارد ريال هزينه شده است.
بهره برداري از يک مرکز دندان پزشکي در روستاي دهکاء بخش بندرکياشهر نيز از ديگر طرح هاي بهداشتي - درماني بود که در دهه فجر امسال به انجام رسيد. اين طرح با هزينه 500 ميليون ريال در فضايي به مساحت 60 مترمربع به بهره برداري رسيد.
همچنين 14 خانه مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان آستانه اشرفيه واگذار شد.
رئيس کميته امداد امام خميني (ره) اين شهرستان اظهار داشت: افتتاح خانه هاي مسکوني مددجويان اين کميته بطور همزمان در روستاي اشمان دهکا بخش بندرکياشهر انجام شده است.
فريدون زراعتي هزينه احداث اين واحدهاي مسکوني مددجويي را بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: هزينه احداث اين واحدهاي مسکوني از محل اعتبارات ملي ، استاني ، داخلي و کمک خيرين تامين شده است.
وي با اشاره به اجراي چهار طرح اشتغالزايي مددجويان کميته امداد اين شهرستان در دهه فجر امسال گفت: اين طرح هاي اشتغال زا در زمينه هاي دامداري ، نجاري ، لوستر سازي و خياطي به اجرا درآمده و براي چهار نفر نيز اشتغال ايجاد شده است.
زراعتي با بيان اينکه براي اجراي اين طرح ها 650 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزا به متقاضيان پرداخت شده، افزود: کميته امداد امام خميني (ره) اين شهرستان حدود شش هزار و 500 خانوار را تحت پوشش دارد .
** افتتاح پروژه هاي صنعتي و خدماتي در املش
به مناسبت دهه مبارک فجر، شش پروژه در مجموع با اعتبار سه ميليارد و 363 ميليون تومان در شهرستان املش به بهره برداري رسيد.
اولين پروژه افتتاح يک دستگاه ترانس تقويت شبکه برق روستاي چمنستان از توابع بخش مرکزي املش با 200 ميليون ريال اعتبار و برخورداري 30 خانوار اين روستا بود.
همچنين دو واحد استخر پرورش ماهيان سردآبي با ظرفيت توليد چهار تن ماهي در سال در مجموع با اعتبار 500 ميليون ريال در روستاي چمنستان، آسفالت 500متر از معابر روستاي چمنستان با صرف اعتبار 480 ميليون ريال و افتتاح ساختمان دهياري روستاي چمنستان با زيربناي 80مترمربع با صرف اعتبار 450 ميليون ريال از ديگر پروژه هاي افتتاح شده املش است.
پروژه آبرساني ناحيه صنعتي لگموج از توابع بخش مرکزي املش با صرف اعتبار 2 ميليارد ريال و پمپ بنزين محور املش به رانکوه نيز افتتاح شد.
شهرستان هاي آستانه اشرفيه و املش به ترتيب در 35 و 70 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع هستند.
خبرنگاران:عليرضارنجکش-عليرضاجهاني**انتشاردهنده:کبيري
7287/7291/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه،کتابخانه عمومی "شهدای بیوران" در روستای بیوران شهرستان سردشت افتتاح می‌شود.

خدیجه معصومی، با بیان اینکه ساختمان کتابخانه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع در دو طبقه، توسط دهیاری روستای بیوران به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده و دارای بخشهای مخزن و امانت، کودک، نشریات و سالن مطالعه است،افزود: این کتابخانه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

معصومی گفت: روستای بیوران با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت است و این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی به هشت روستای اطراف نیز خدمت رسانی فرهنگی خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی