Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: حملات مرگبار توسط ائتلاف ضد داعش به سرپرستی آمریکا علیه نیروهای طرفدار دولت دمشق در شرق سوریه کاملا اقدامی "در دفاع از خود" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با رد هرگونه حمله تهاجمی علیه نیروهای ‌هم‌پیمان ارتش سوریه مدعی شد: این عملیات خود تدافعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دنبال دخالت در جنگ داخلی سوریه نیستیم.

مقامات آمریکا اواخر روز چهارشنبه اعلام کردند: بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای ‌هم‌پیمان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در حمله‌ای توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند در استان دیرالزور کشته شدند.

ماتیس با اشاره به درگیری‌های رخ داده در نزدیکی شهر دیرالزور گفت: این اقدامی خرابکارانه و در واقع اقدامات انجام شده برای دفع حملات علیه متحدان کردتبار بوده است.

وی ادامه داد: بنا به دلایلی نیروهای طرفدار دولت دمشق که من نمی‌توانم توضیحی درباره دلیل این حملات ارائه دهم مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه که نیروهای ویژه آمریکا نیز در این منطقه حضور دارند، مورد هدف قرار دادند. نیروهای طرفدار دولت دمشق حملات توپخانه‌ای داشتند. آنها با دو تانک به این مناطق پیشروی کردند و آشکارا این تانک‌ها در مسیری حرکت می‌کردند که تیراندازی انجام می‌گرفت. در پایان تلاش‌های ما حملات توپخانه‌ای آنها دفع شد و دو تانک آنها منهدم شده و طرف مقابل تلفاتی داشته‌اند.

ماتیس در اظهارات خود تعداد تلفات این درگیری‌ها را اعلام نکرد.

پس از این اتفاق ائتلاف ضد داعش بلافاصله با همتایان روس خود تماس گرفته و تضمین کرد که تنش‌ها در این منطقه افزایش نیابد.

ماتیس اضافه کرد: روس‌ها اطمینان دادند که نیروهای آنها در آن مناطق حضور ندارند. این درگیری در منطقه‌ای در کمتر از ۱۰ کیلومتری شرق منطقه کاهش تنش رخ داد.

مسکو و واشنگتن درباره عملیات هوایی و زمینی علیه داعش در این منطقه همکاری و هماهنگی‌هایی با یکدیگر دارند.

ماتیس گفت: نمی‌توان اعلام کرد که مهاجمان دقیقا چه کسانی بودند. فقط ما می‌دانیم که آنها طرفدار رژیم اسد هستند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی به روسیه درباره حمله به نیروهای هم‌پیمان سوریه اطلاع قبلی داده بود.

سخنگوی پنتاگون افزود: این وزارتخانه با روسیه برای ممانعت از حوادث برخورد در سوریه در تماس دائمی است.

وی افزود، پنتاگون تصمیم روسیه مبنی بر عدم حمله به نیروهای ائتلاف را بعد از حمله به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه موضعی موفقت‌آمیز می‌داند.

این سخنگو افزود: پنتاگون نمی‌داند که آیا نظامیان روس نیز در این حمله هدف قرار گرفتند یا نه.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین