Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: با وجود آنکه ما قبل از پیروزی انقلاب هم ارتش داشتیم، اما دیدیم که بحرین که یکی از استان‌های ایران بود، بدون مصرف یک گلوله به دستور انگلیس از بدن ایران جدا شد و ارتش و شاه جرات کردند حرفی بزنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۰ بهمن) تهران، با بیان اینکه در روایات از حرام‌خواری و بی‌بندوباری به عنوان دو آفت جامعه اسلامی یاد شده است، عنوان کرد: لقمه «حرام» مانع استجابت دعاست و نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر به سوی حق تعالی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی گناهان مردم در روز قیامت باشند، گفت: آدم نمی‌تواند از کنار حرام‌خواری و حرام لقمه‌گی بی تفاوت عبور کند؛ آدم‌های حرام خوار، بی‌عاطفه می‌شوند و با خانواده خودشان هم نمی‌جوشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید به پا خیزند، تاکید کرد: اگر بنا داریم جامعه سالم و حلال‌خوار باشد، باید همه مجاری نظام اداری، قضایی و تقنینی ما از مجرای حلال به مسئولیت رسیده باشند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اگر کسی با پول حرام بر مسندی قرار گرفته باشد و برای به موقعیت رسیدن «ریخت و پاش» کرده باشد، نباید توقع ترویج حلال‌خواری از سوی او داشت، اظهار کرد: خدا نکند مسئولان ما جامعه را به سوی بی‌بندوباری، ولنگاری و تسامح در رعایت مسائل جنسی تحمیل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید به حاشیه شهر‌ها هم سری بزنند، تصریح کرد: در کوره پَزخانه‌های اطراف تهران ببینید چه خانواده‌هایی در چه دَخمه‌هایی و با چه وضعیت بهداشتی زندگی می‌کنند؛ حقیقتا آدم خجالت می‌کشد؛ گاهی مسئولان به خودشان اجازه بدهند یک سری هم به آنجا بزنند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اگر مسئولان ما بدون هیچ تردیدی زیر پرچم ولایت، اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، همه مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت، خاطرنشان کرد: زاغه‌‎نشین‌ها و پابرهنه‌ها با خون جوانان‌شان، این انقلاب را به ثمر نشاندند و مسئولان ما نباید خودشان را برتر از این‌ها بدانند؛ مسئولان در کاخ‌های اشرافی ننشینند و بیایند با مردم باشند. در منطقه‌ای از دماوند که ۱۱ شهید هم دادند، مردم گاز ندارند؛ در زاغه‌های جنوب‌شهر تهران و حتی منطقه تهرانسر، مردم گاز ندارند؛ توقع ما از مسئولان این است که آن‌ها جلوتر از ما این مسائل را رصد کنند و دین خود را به شهدا عطا کنند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اینکه فرد و ملتی آقابالاسر نداشته باشد و بتواند اراده‌اش را در زندگی اجرا کند و مالک زندگی و آب‌وخاک کشورش باشد و استقلال مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد، نعمت بسیار بالایی است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه داشتن «حکومت صالح» از جمله نَعمات الهی است، عنوان کرد:خدا را به سبب داشتن رهبری حکیم و توانمند در جمهوری اسلامی ایران شاکر هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: با وجود آنکه ما قبل از پیروزی انقلاب هم ارتش داشتیم، اما دیدیم که بحرین که یکی از استان‌های ایران بود، بدون مصرف یک گلوله به دستور انگلیس از بدن ایران جدا شد و ارتش و شاه جرات کردند حرفی بزنند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه در طول دوران حکومت پهلوی، یک نماز جماعت در دانشگاه‌های کشور برگزار نشد، عنوان کرد: از نظر علمی مملکت ما قبل از انقلاب کجا بود و چه افتخار علمی از سوی دانشگاه‌های ما ارائه شد؟ در مملکت ما قبل از پیروزی انقلاب، فسق و فجور و ترویج مادی‌گرایی بود و هم با دین و هم با علم مبارزه می‌شد.

وی با بیان اینکه، شاه «نوکر» آمریکا نبود، بلکه «عبد» آن‌ها بود، گفت: جلوی چشم شاه، گوش پدرش را گرفتند و به آن جزیره دورافتاده بردند و او را جانشین پدرش کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه درباره پیشرفت های نیروی هوایی، گفت: پیشرفت‌های امروز نیروی هوایی و اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه ظلم و ستم از سوی این نیرو، مایه غرور است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در حکومت ولایی، «رهبری و امامت» جانِ مردم است و مردم از آن جدایی ندارند، تاکید کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، پیروزی جریان فکری ما بر جریان‌های لیبرالی و سوسیالیستی بود؛ ما بهتر از ولی فقیه در زمان غیاب امام زمان (عج)، حکومتی زیر این آسمان سراغ نداریم.

وی با بیان اینکه مردم ما همان مردمی هستند که بساط فتنه ۸۸ را برچیدند و در جریان آشوب‌های اخیر نیز خوش درخشیدند، تصریح کرد: ما باید احساس «ما می‌توانیم» را در همه ابعاد زندگی‌مان سرایت دهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به اتفاقات منطقه اشاره کرد و گفت: عربستان در جنگ نیابتی چیزی گیرش نیامد و امروز می‌بینیم که لبنان یکپارچه‌تر از گذشته شده است؛ همه تیر‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا به سنگ خورد و آن‌ها از ما سیلی‌های سنگینی خوردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله در اینستاگرام  

کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را دارد؟


پیشنهاد امام جمعه اهواز به والدین در خصوص حجاب
سارقان کابل‌های مترو بازداشت شدند
کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان


نوجوان ۱۶ ساله در کوه‌های قمصر مفقود شد
انتخابات الکترونیک در تهران شبیه‌سازی می‌شود
بارش‌ها یک سد دیگر در ایران را سرریز کرد
این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
نوشته‌ای که روی دیوار یک کتاب‌فروشی جلب توجه کرد


واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
پیام برادر مهران غفوریان درباره یک شایعه عجیب


عکس شاد و خندان المیرا شریفی مقدم در اینستاگرام


عکس یک دبیرستان دخترانه در تهران ۹۰ سال پیش


عکسی جالب از کادوی روز معلم دانش‌آموزان عشایر


پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد

عکس‌های جدید سحر قریشی در دبی

 

دیگر خبرها

  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت عملیات ایران را نداشت
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم