Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در نشست هم‎اندیشی سرمایه‎گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد گفت: این سازمان از طرح‌های سرمایه‎گذاری دارای توجیه اقتصادی با تولید محصولات صادرات‎گرا و بازگشت سرمایه ۱۵ درصد در کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصور معظمی اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پس از تکمیل مطالعات و جمع بندی نهایی، نسبت به اعلام نحوه مشارکت در این پروژه‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: برای توسعه صنعت نفت کشور در شرایط عادی ۲۵ میلیارد دلار و برای گسترش صنایع عادی، سالانه هشت میلیارد دلار سرمایه مالی نیاز است.

معظمی یادآور شد: بهبود روابط بین المللی و همچنین تنش زدایی جهانی از مهم‌ترین راهکار‌های افزایش سرمایه گذاری و جذب منابع سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی گفت: در ۵۰ سال گذشته و از آغاز فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، ۲۵۰ طرح بزرگ در کشور سرمایه‎گذاری شده است.

معظمی همچنین، رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در نقاط مختلف کشور را از دغدغه‌های دولتمردان بیان و اضافه کرد: فعال شدن این شرکت در چهارمحال و بختیاری، باعث تحول اساسی در وضعیت اشتغال و اقتصاد این استان می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: این استان ظرفیت‌های بالا و قابل توجهی برای ورود سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به منظور سرمایه گذاری دارد.

اقبال عباسی اضافه کرد: به منظور جذب سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، تسهیلات و زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین و ارائه می‌شود.

وی، کاهش مشکل بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار مسئولان این استان بیان کرد و افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در راستای سرمایه گذاری‌های کوچک با اشتغال زایی بالا بهره گیری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تولید کاغذ از سنگ، تولید کمپرسور کولر خودرو و تولید سنگ‌های تزئینی صادراتی از جمله طرح‌های پیشنهادی قابل سرمایه گذاری مشارکتی در استان با ایدرو می‌باشد.

سید نعیم امامی گفت: طرح تولید کانتینر یخچال دار، مشارکت در طرح‌های اقتصادی مانند تولید خودرو در شهرک صنعتی بروجن و مطالعه استقرار یکی از خطوط تولید خودروی کشور در چهارمحال و بختیاری، از دیگر طرح‌های پیشنهادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است.

گفتنی است: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت خوش‌های ایرانی است که در تیرماه ۱۳۴۶ و با دو وظیفه اصلی ایجاد بنگاه‌های صنعتی جدید و نوسازی بنگاه‌های فرسوده تأسیس شد و در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت بر حوزه‌های انرژی، بازرگانی، استخراج معادن، کشاورزی و راه آهن فعالیت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور افتتاح ۱۵ طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه مبارک فجر، به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

رفع بیکاری و افزایش اشتغال از دغدغه‌های دولتمردان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمحال و بختیاری با مساحتی حدود ۱۶۴۲۱ کیلومتر مربع، بیست و دومین استان ایران از نظر مساحت و یکی از استان‌های مناطق کوهستانی فلات مرکزی کشورمان است و از شمال و مشرق با اصفهان، از سمت غرب با خوزستان، از جنوب با کهگیلویه و بویراحمد و در شمال غربی با لرستان هم مرز و همسایه است.

زبان‌هایی که مردم این نقطه با آن صحبت می‌کنند فارسی، لری، بختیاری و ترکی است و شهرکرد مرکز این استان است که با ۲۰۶۶ متر ارتفاع مرتفع‌ترین مرکز استان کشورمان محسوب می‌شود.

در این استان میانگین ارتفاع حدود ۲۱۵۳ متر است و به همین علت چهارمحال و بختیاری به بام ایران معروف شده است.

شهرستان‌ها شهرکرد، بروجن، اردل، کیار، سامان، لردگان، فارسان، بن و کوهرنگ از شهر‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد