Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر وجود ظرفیت ها و فرصت های مناسب سرمایه گذاری و اشتغال در بخش صنعت این استان گفت: صنایع پایین دستی، منطقه ویژه اقتصادی، صنایع وابسته به معدن، کشاورزی، حوزه های روستایی و عشایری از جمله فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال این بخش به شمار می رود که باید بارور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهاباد نیز از شهرستان های مستعد سرمایه گذاری و اشتغال در آذربایجان غربی است که زمینه های مختلفی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در بخش معدنی و صنایع پائین دستی دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار در بخش صنایع پائین دستی پتروشیمی در منطقه هستیم، بیان کرد: باید تلاش کنیم متقاضیان سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی پتروشیمی مهاباد شناسایی و جذب شوند.
وی افزود: در نظر داریم تا جایی که امکان داشته باشد از افراد متخصص در این زمینه دعوت کنیم زیرا صنایع پایین دستی پتروشیمی جنبه صادراتی و بازگشت سرمایه خوبی دارد و این امر، مشوق حضور سرمایه گذاران است.
وی اضافه کرد: این صنایع از مزیت نسبی بالایی برخوردار هستند و دولت حمایت کامل از سرمایه گذاران را در این بخش انجام خواهد داد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه خط اتیلن از آذربایجان غربی عبور می کند و واحدهای دیگر پتروشیمی نیز در ارومیه، میاندوآب و بوکان در حال فعالیت یا در دست ساخت است، به طور حتم صنایع پائین دستی راه اندازی می شود.
شهریاری در خصوص برنامه های ایجاد اشتغال در استان گفت: در حوزه اشتغال نمی شود به یک حوزه توجه و حوزه دیگر را رها کرد بلکه متوازن و متناسب باید پیش رفت و ایجاد اشتغال کرد.
وی افزود: در بخش اشتغال روستایی و عشایری کارهای خوبی انجام شده و اتفاقات خوبی در حال وقوع است که بر این اساس تعدادی از این دست طرح ها اسفند امسال آغاز می شود.
وی ادامه داد: اگر نتیجه طرح های در دست اجرا مناسب شد، این طرح ها را فرا گیر و در همه شهرستان ها به خصوص در روستاهای استان اجرایی می کنیم.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی آخر این هفته میهمان مردم مهاباد بود و علاوه بر افتتاح طرح های مختلف، در جریان مشکلات شهرستا ن مهاباد قرار گرفت.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده